Stránka 1 z 4

Trabant 1:24

PříspěvekNapsal: 08 úno 2007, 08:56
od George_3D
Kdysi se tu v diskuzi řešilo, ža by snad bylo pár zájemců o odlitek kastle Trabanta od Revella v měřírku 1:24. Jelikož tuhle stavebnici v částečným stupni rozestavěnosti (nebo rozkladu) mám a chtěl bych si udělat přestavbu, případně i verzi combi, tak si budu dělat pracovní odlitky z polyuretanu axson F16. Chci se proto zcela předběžně zeptat, kolik by bylo zájemců (pokud vůbec nějakej) o odlitky kastle, případně i dalších částí. Cenu odhaduju tak na 300Kč za kastli, asi 100 Kč za střechu.
Berte to jako předběžnej průzkum zájmu, abych věděl, kolik nakoupit toho F16.
Jen musím upozornit, že ta stavebnice je už z originálu trochu odfláknutá, i když základní rozměry sedí a vysochat slušnej model z toho určitě půjde.

PříspěvekNapsal: 08 úno 2007, 14:05
od matra
za ty peníze bych si kombika 100proc vzal

PříspěvekNapsal: 08 úno 2007, 14:35
od Petr Eis
Taky bych si jednu kombi-kastli vzal :)

PříspěvekNapsal: 08 úno 2007, 15:02
od George_3D
S těma kombíkama bude potíž, že pokud budou, tak hodně pozdě. Zatím mám jen tu originál kastli na sedan. Z tý chci udělat několik pracovních odlitků, ty pak rozřezat a zase složit. Teprve potom budu plácat do kupy kombíka. Momentálně jsem nabízel, že bych udělal těch pracovních odlitků víc pro nadšence co si to pak dodělají.
Ještě musím upozornit, že nemám možnost vakuovat, takže se mi v odlitcích může objevit semtam bublinka a kastle jsem nikdy neodlejval, jen menší díly. Na druhou stranu určitě nebudu prodávat zmetky a když, tak se slevou a na díly.

PříspěvekNapsal: 08 úno 2007, 18:52
od Petr Eis
No, i jeden sedan by se mi hodil :-D

PříspěvekNapsal: 08 úno 2007, 21:50
od -N-
neda se pouzit ten kovovej model co je na trhu v hrackach? (nevim meritko)

PříspěvekNapsal: 11 úno 2007, 17:09
od Michal Konečný
tak ja bych se taky pripojil k trabantu.sice delam letadla ale trabi je klasika.mozna bych mel zajem aji o 2 ale to nevim urcite.zalezelo by to na tom jak brzo by to bylo.

PříspěvekNapsal: 12 úno 2007, 12:10
od Jozef
tiež by som jedného trabanta sedan..a lebo akéhokolvek bral.. napíš SZ ako a kedy..

PříspěvekNapsal: 13 úno 2007, 15:40
od George_3D
Abych trochu nastinil casovou osu, tak vcera jsem zalil silikonem vnejsi cast kastle a jelikoz mi zbylo trochu namichanycho silikonu, tak jsem zalil i sedacky, strechu, pristrojovku a narazniky, jeste ted to pekne zraje a az prijdu domu, tak snad budu pokracovat dal. Asi jeste udelam i podvozek s kolama, ale budu ho muset opatrne rozebrat a vykoupat v louhu.
Dnes jsem objednal resin, dorazit by mel nejspis ve ctvrtek, takze jestli vsechno pujde dobre, tak o vikendu budou prvni odlitky.

PříspěvekNapsal: 18 úno 2007, 23:00
od George_3D
Mírně jsem pokročil a dnes jsem udělal první odlitek karoserie a přístrojovky. Bohužel jsem musel předělávat vnitřní část formy, protože jsem blbě odseparoval. Taky se mi trochu nedaří všechny detaily, jako světla, ale to bych musel asi mít ještě složitější formu. A taky se mi semtam objeví bublinka, protože nemám vývěvu.
Na další díly jako podvozek a kola zatím nemám hotový formy, ale dělám na nich.
Přikládám pár fotek.

PříspěvekNapsal: 19 úno 2007, 19:59
od Petr Eis
Tak to je paráda... Už jenom doladit chybky :D

PříspěvekNapsal: 19 úno 2007, 20:27
od George_3D
No určitě se budu snažit zapracovat na zlepšení, ale asi toho už moc nespravím, protože nemam možnost vakuovat a na ty blbý světla by to chtělo ještě vícedílnou formu. Maximálně bych mohl ještě udělat zvlášť odlitky přední a zadní části.
Každopádně konstruktivní kritiku přijímám ](*,)

PříspěvekNapsal: 20 úno 2007, 20:31
od hocky
zdravim
radit neni moc co snad je bych ti mohl doporučit tenhle silikon
http://www.axson.cz/www/main.php?type=katalog&lang=cz
v práci z něj odléváme předlohy pro další formování,je velice přesný a dost měký na to aby si z něj mohl díl dobře vyndat.Akorát si nejsem jistý tou velikostí formy na tak velký formy používáme tenhle http://www.axson.cz/www/main.php?type=katalog&lang=cz
ale ten je zase moc tvrdý.

Nevim jakej máš postup vyndavání z formy ,ale myslim že když nejdřív uvolníš strany a vysuneš celý díl z vnější formy a pak ho uvolníš z vnitřní formy nemusel by být problém.Možná je problém s materiálem který jsi použil na formu,píšeš o separování,na essil 120 a 291 není potřeba separovat jsou samo separovací.Pokud ale potřebuješ formu před nalitím separovat,nejlepší je stříbrnej prášek kterym tu formu vysypeš,ale to ti bohužel neřeknu jakej,poněvadš to nevim.Používal ho známej a vlastně s tim velmi prodloužil životnost formy pro seriové odlévání.

ale nechci se o tom moc rozepisovat,třeba jen házim dříví do lesa.

PříspěvekNapsal: 20 úno 2007, 20:33
od hocky
aha tak to jsem netušil že posílám odkazy na stejnou stránku jsou to
ale SILIKONOVÉ ELASTOMERY
Essil 120
Essil 291

PříspěvekNapsal: 20 úno 2007, 20:53
od George_3D
Na formu používám Lukopren N 1522, tedy v podstatě to nejlevnější. Nicméně i tak si myslím, že se s ním dají dosáhnout dobrý výsledky, jen má si horší životnost. Pozdějc bych rád zkusil i Lukopren N Super a 8100. Možná i ten Axson bych zkusil, ale zatím si snad vystačím s tímhle. Kupodivu má i ta 1522 docela dobrou schopnost kopírovat. Třeba jemný rejhy po šmirglu, mi to v pohodě přeneslo i na odlitek.
Separací jsem myslel oddělení dvou částí formy, kdy se mi v místech styku slepily k sobě. Při samotným lití samozřejmě žádnej separátor nepotřebuju.
Uvolňování z formy dělám opačně, tedy vyndám sádrový jádro vnitřní formy, pak vniřní formu a nakonec promačkám vnější formu, aby se odlitek uvolnil. Potíž je jen v tom, že jsem si při návrhu formy neuvědomil, že má Trabant trochu zkosenou přední i zadní masku, takže to v tý mojí formě působí jako klín. Ale zatím to krom levýho zadního světla forma přežila.