Stránka 1 z 1

Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2008, 16:56
od David Šolc
Zdravím kolegové,

Prosím o pomoc při identifikaci tohoto náklaďáku. Už vím že jde o výrobek značky Škoda na čumáku je patrný znak okřídleného šípu :) , ale bližšího označení jsem se na internetu nedopátral :( . Nezná prosím někdo přesný název? Děkuju :)

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2008, 17:36
od petr557
praga 150 licenčně vyráběno ve škodovce tak prot znak škoda 150

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2008, 20:02
od David Šolc
petr557 píše:praga 150 licenčně vyráběno ve škodovce tak prot znak škoda 150


Moc děkuju [-o< [-o< vytáhl jsi mi trn z paty ;-I

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2008, 20:12
od Pavel Klouček
No ten trn v patě ti bohužel stále vězí. Protože petr napsal hned několik chybných informací. Zaprvé Praga 150 nebyla licenčně vyráběná ve škodovce, ale přesně naopak. Předválečná Škoda 150 byla po válce vyráběna licenčně v Pragovce a zejména v Aerovce jako A150. A zadruhé tohle stopadesátka není. Na první kouk to vypadá jako 254ka, viz třeba tady http://kani.plivnik.cz/kani.tuning/imag ... 1-1935.htm úplně dole. Ověřit bych to musel třeba v knize Let okřídleného šípu, kterou mám u bráchy.

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 22 kvě 2008, 21:23
od David Šolc
Aj ta krajta to se to komlikuje :shock:

Děkuju PaKlo za uvedení věci na pravou míru =D> :-D . Jak tak koukám na tu 254ku, tak mi to také příjde reálnější než ta 150ka akorát ty blatníky se dost liší :-k . tak to si musim ten trn do paty vrátit :( , kdyby se ti PaKlo povedlo mrknout do té knížky byl bych ti moc vděčný .:)

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 23 kvě 2008, 06:55
od Pavel Klouček
Zkusím vzpomenout o víkendu, ono těch 254 se zase dělalo víc provedení, ale je klidně možný že je to jiná škodovka ze stejného období využívající společné komponenty.

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2008, 15:38
od Pavel Klouček
Tak mám na klíně knihu Let okřídleného šípu II a tam jsem našel foto na Škodu 206 z roku 1939, která odpovídá i tvarem předního blatníku, i diskama kol i jednoduššími chladicími otvory na boku kapoty. Je tam ale focená sanita s totálně hranatou skříní typu Phanomen Granit, tak se nedá shoda potvrdit stopro. Taky nelze říct, zda v tom roce nepoužívali stejné blatníky a kapoty třeba i na řadu 254 nebo počáteční 256 (206 je předchůdce 256ky), protože to jsou všechno podobná auta se stejným podvozkem a různě silnými motory. Zkrátka něco z téhle rodiny to určitě bude, ta 206 je asi nejpravděpodobnější, ale přesné rozhřešení by ti asi dal jen pohled pod kapotu, nejlépe na výrobní štítek :lol: .

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2008, 17:39
od David Šolc
Moc děkuju za ochotu a vyčerpávající odpověď [-o< =D> [-o< ;-I

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2008, 17:41
od petr557
http://www.stechovice.info/hasici/HISTO ... 280013.JPG
ale zase to není moc podobné je to ta 206

Re: Prosba o pomoc při identifikaci nákladního vozu ŠKODA

PříspěvekNapsal: 25 kvě 2008, 21:11
od Pavel Klouček
Jenomže petře na tvé fotce je dvěstěšestka z roku 1930 nebo poblíž, tj. z počátku produkce. Na konci výroby (rok 1939) už vypadala prakticky shodně s pozdější 256, lišil se jen tvar masky a kapoty a právě ty blatníky. To je jako bys srovnával Tatry 111 z roku 1942 a 1960.