http://www.modelimex.cz
ICM 1:35
Kat.č. 35588
G7107 in German Service with infantry
Na konci roku 1941 byly již Spojené státy americké zaslouženým světovým lídrem ve výrobě různého automobilového vybavení. K tomu přispěla nejvýkonnější výrobní základna na světě. Během druhé světové války bylo v USA vyrobeno 2 382 311 vojenských nákladních vozidel. Vozidla americké armády ztělesňovala pokročilá konstrukční řešení, definující světovou úroveň automobilové techniky obecně. V Americe byly hlavním spotřebitelem automobilového vybavení pozemní síly (US Army), které provozovaly několik typů nákladních automobilů. Nákladní automobil G7107 s pohonem všech kol byl jedním ze zástupců vojenské řady G7100. Nehledě na to, že většina vozů této řady byla dodána spojencům v rámci programu lend-lease. Rudá armáda obdržela asi 47 000 těchto vozidel a byla používána jak u bojových jednotek, tak v týlu. Některá vozidla byla během bojů zabavena jednotkami německé armády a následně použita k přepravě materiálu a jednotek Wehrmachtu.
Novinka představuje model amerického nákladního automobilu Chevrolet G7107 v měřítku 1:35 využívaného německými ozbrojenými silami. Stavebnice je zabalena do standardní krabičky s výklopným víčkem, ta je vložena do samostatného obalu. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla se stojícími vojáky v jeho blízkosti. Po otevření samotné krabičky uvnitř nalezneme osm rámečků ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly a dva manuály. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je jemná. Nalezneme jí především na některých dílech rámu podvozku a odpružení. Stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na vnitřních částech několika dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám podvozku je složen z pár dílů, dvou podélných nosníků, které jsou spojeny několika poříčními nosníky. Udržet geometrii nebude složité, výrobce totiž nezapomněl přidat vodící prvky pro snadnější sestavení. Součástí rámu jsou i převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Kabina je složena z několika částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. U čelního skla máme na výběr ze dvou jeho poloh, otevřené nebo zavřené. Po menší úpravě můžeme otevřít dveře řidiče a spolujezdce, případně kapotu motoru. Nákladový prostor přímo vybízí k jeho zaplnění rozličným nákladem nebo umístěním figurek. Zadní sajtnu můžeme sklopit, společně s ní i obě postranní lavice pro přepravu mužstva. Pneumatiky jsou ve stavebnici plastové, na jejich povrchu je jemně naznačený vzorek, ale postrádají loga výrobce pneumatik společně s popisky. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře celou stavbou bez větších problémů. Vytištěn je na 30 stranách ve formátu A4. Jeho součástí je i barevný rozcestník pro barvy ICM, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu. Na výběr má modelář z jednoho zbarvení.
Stavebnice obsahuje jeden rámeček se čtyřmi figurkami německých vojáků, který je zabalen samostatně do PE sáčku. Některé díly mají na sobě menší otřepy, ale nic co by modeláře rozhodilo. Je to dáno vyšším tlakem pro ostřejší detaily na uniformách. Jemnou stopu po dělící rovině snadno začistíme ostrým skalpelem. K zbraním je zapotřebí doplnit svépomocí řemeny, například z cigaretového papírků nebo tenké folie. Pro sestavení a namalování figurek je v krabičce samostatně přiložený manuál.
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál: