ICM 1:35
Kat.č. 35409
V3000S ‘Einheitsfahrerhaus’
WWII German Truck
V3000S patřil do rozšířené části vozového parku nákladních vozidel Wehrmachtu s užitečnou hmotností 3 tuny. Nákladní automobil V8 s výkonem 95 koní byl montován v kolínském (Kolín nd Rýnem) závodě Fordu v roce 1941 a výroba pokračovala až do května 1945. Používaly ho všechny složky německých vojenských sil – armáda, letectvo a námořnictvo. Chlazení motorů V8 bylo značně problematické, proto byly pozdější verze vybaveny dodatečnými otvory kapoty a větším chladičem. Následně byly s různými zjednodušeními vyráběny nákladní vozy V3000S. Zpočátku se kvůli úspoře plechů změnil tvar blatníků a zhruba od roku 1943 se na ně začala montovat tzv. jednokabina – ‚Einheitsfahrerhaus‘. Vyrobena byla z lisovaného dřeva, to umožnilo zjednodušit výrobu a snížit výrobní náklady. Vozy s takovými kabinami byly ve Wehrmachtu hojně používány až do konce války.
Novinka představuje stavebnici německého nákladního automobilu V3000S v měřítku 1:35. Vše je zabaleno do standardní krabičky se samostatně řešeným obalem. Na jeho povrchu můžeme obdivovat krásně vyobrazenou malbu samotného vozidla. Po otevření krabičky uvnitř nalezneme celkem čtyři rámečky ze světle-šedé hmoty, jeden s transparentními díly, manuál a v něm vložený jeden menší obtiskový aršík. Plast je přiměřeně tvrdý s dobře vylisovanými detaily, dělící rovina je jemná. Nalezneme jí především na některých dílech rámu podvozku a odpružení. Stopy po vyhazovačích nalezneme většinou na vnitřních částech několika dílů, kde je zakryjeme v průběhu stavby nebo je snadno odstraníme. Rám je velice detailní i přes menší počet dílů. Udržet geometrii během jeho sestavování nebude složité díky vodícím prvkům na které výrobce nezapomněl. Součástí rámu jsou i převodovka a motor, k motoru postačí doplnit jen rozvody z drátků podle fotografií. Na výběr má modelář ze dvou různých chladičů. Kabina je složena z několika částí, její interiér je zpracován kvalitně včetně mnoha detailů. Přístrojovou desku můžeme vylepšit pomocí budíků, které nalezneme mezi obtisky. Dveře řidiče a spolujezdce po menší úpravě lze otevřít. Při stavbě kapoty a předních blatníků může modelář vybírat ze dvou variant. Nákladový prostor přímo vybízí k jeho zaplnění rozmanitým nákladem. Pneumatiky jsou ve stavebnici plastové, mají jemně naznačený vzorek, ale postrádají loga výrobce pneumatik společně s popisky. Transparentní díly jsou krásně čisté, bez jakéhokoliv poškození. Rámeček s nimi je zabalen v samostatném sáčku, díky tomu je dobře chráněný před případným poškozením. Manuál je přehledný a provede modeláře celou stavbou bez větších problémů. Vytištěn je na 16 stranách ve formátu A4. Jeho součástí je i barevný rozcestník pouze pro barvy ICM, který usnadní práci s hledáním potřebných odstínu.
Obtisky mají krásný soutisk a tenký krycí lak, obsahují i budíky pro přístrojovou desku. Na výběr má modelář ze dvou barevných předloh:
- V3000S 'Einheitsfahrerhaus', 1944
- V3000S 'Einheitsfahrerhaus', 1944 (camouflage color version)
Náhled na krabičku a manuál:
Manuál:
Naposledy upravil KING TIGER dne 09 zář 2023, 06:05, celkově upraveno 2