Po konzultaci s kamarádem doplňuji tyto informace (může se hodit někomu, kdo by DU-Q také chtěl stavět):
Další fotka (viz níže) je z publikace Naši se vracejí od Z. Hurta (vydal EDUARD).
Na fotce je DU-Q druhý zleva.
SHRNUTÍ ke Spitfire F MK. IXC DU-Q MH314-
Datum výroby: pol. r. 1943 (série MH)
-
Datum generálky: 13.10.1944
-
Datum přidělení k 312. sq.: 16.12.1944
Pravděpodobná konfigurace na základě dostupných fotek a obecně platných předpisů:-
vrchní díl motorového krytu: plochý pokud nedošlo při generálce k výměně motoru, zakřivený pokud ano. Pravděpodobně plochý, protože pokud by se měnil motor, změnilo by se údajně označení z F na HF nebo LF. (pozn. výměna motoru nesouvisí s dlouhým/krátkým filtrem vzduchu do karburátoru pod motorem)
-
filtr vzduchu ke karburátoru pod motorem: dlouhý (Aerovee)
(pozn. u čs. jednotek měly všechny Spity dlouhý filtr. Zdokumentována je údajně pouze jediná výjimka NN-S MH372, který v této konfiguraci slouzil ještě v r.1945)
-
malá boule na pravé straně motorového krytu: ANO
-
směrovka: kulatá (ne špičatá)
-
výškovka: 2x lomená (rohové vyvážení)
-
křídlo: early C type (velké boule)
-
kokardy na horních polovinách křídla: typ C (tj. s úzkým bílým mezikružím) od cca pol. ledna 1945
-
bílé výstražné světlo za hřbetním stožárkem antény: NENÍ
-
disky kol: pětipaprskové
-
pneu: hladké
-
zcela chybějící výčnělky pro nepoužívaný druhý pár kanónů -
IFF: pevná pod křídlem (ne lanka k výškovkám) (
fotka zde)
-
anténní lanka: žádná
-
zpětné zrcátko na čelním štítku kabiny: kulaté