Ono je to kulturní tak, jak si to uděláme, že ano. Na Nymburku se situace po Novém roce výrazně zlepšila a zkulturnila, aspoň z mého pohledu a minimálně v našem tématu. Jeden by nevěřil, co udělá jedno přání k svátku.
K nýtování, abych pokračoval v tématu, můžete vidět, že shoda zdaleka nepanuje, co člověk, to názor. My chceme v e vývoji nýtování pokračovat a myslím, že se to bude dále zlepšovat. Můj názor je, že nýty by měli být jemné tak, že budou sotva vidět, ostatně tak, jak na skutečných strojích. Zda jsou pozitivní nebo negativní ve velké části toho problému nehraje valnou roli, pokud zpodobňujeme klasické zapuštěné nýty pak negativní nýtování nevadí, protože opticky stejně oko při této jemnosti nerozliší, zda jde o negativ či pozitiv. Na dvaasedmdesátině mají nýty také, podle mě, své místo, ale musí se doladit jemnost nýtování a sladit to s rytím, pak to bude vypadat dobře. Musím ale upozornit, že vývoj a doladění chce čas a trpělivost, mimo jiné z vaší strany, musíme to zkoušet a postupně zlepšovat, ostatně, se čtvrtkou to nebylo jinak. Zdá se mi, že toto modelářská veřejnost toto moc nechápe, což jsme viděli na případu Avie 534 a jejích portů. Pokud něco zaříznete hned při prvním pokusu, tak se nikdy k žádnému pokroku nedoberete. V tomto kontextu se mi pak moc líbí školení o tom, jak se Eduard nedokáže poučit z vlastních chyb, zvlášť když to ten samý člověk zkombinuje s protesty proti tomu, jak Eduard furd dokola něco předělává. Možná by nebylo od věci si ujasit, co od nás vlastně čekáte, a mimo jiné si věci trochu dát do kontextu - firem, které by prošli takovým technologickým vývojem jako my asi v našem oboru moc nenajdete, jestli ano, tak mi je vyfoťte a nechte podepsat, prosím.
Náhledy Bf 190G-6 sem rád pověsím, ale musím se nejprve naučit vládat fotky. Co se kabiny týče, vidíte, dívalo se na to nějakých 8 odborníků zvučných jmen, a kličky na kabině si nikdo nevšiml. Já taky ne, ale já se za odborníka nepovažuju
Š-328 dělat nebudeme, alespoň ne v dohledné budoucnosti (nikdy nemůžete vyloučit, že mi totálně přepne na Mickey Mause), co se kitů 1/32 týče, už jsem mockrát vysvětloval, proč je momentálně nechceme dělat, ale klidně to zopakuju. Ale rád bych dodal, že Spitfiry Mk.I až V v 1/48 pojedeme podle původního plánu bez ohledu na aktivitu Airfixu. To, že je neuděláme bezprostředně hned, souvisí s našimi Spity, nechceme trh přespitfirovat, takže teď po osmičce a šestnáctce uděláme nejprve z britských typů Tempesta a Hurricana (opět bez ohledu na airfix), a pak se teprve vrátíme ke Spitfirům.
Pokud jsem nějaký dotaz přehlédl, tak to prosím zopakujte.