Spíše možnost B než většinou prezentované R.
Marcel Drgon píše:A z textu je zrejmé že je autentický. O dni nad Zwolle pár dní neskôr píše ako o predvčerajšku, takže pochybujem, že si tam niečo o bubbletopoch v zázname z polovice novembra dopisoval niekedy potom. Navyše písal, že ich šestnástky veľmi zaujímali, lebo očakávali niečo nové. A sklamali, lebo jediné, čo na nich bolo pre neho nové bol americký motor, ktorý vraj inak vrčal, ako RR a tri bubbletopy.
michael.m píše:Zaujímava debata, tak ako som písal niekde na začiatku tohto vlákna, Smikov Spitfire RR227 mi dlho nedal spať. Konzultoval som jeho možný vzhľad s rôznymi spitfire expertmi (napríklad P.Arnold). Realita je taká, že kým nie je foto, sú to viac menej dohady, niektoré pravdepodobné viac, iné menej. Takže stručne sumár k čomu som sa dopracoval. Spitfire rady RR boli zo zmiešanej produkcie IX a XVI, jediný rozdiel len motor, mali mať všetky klasický chrbát a neskrátené rozpätie. Existuje foto napríklad na Spitfire RR230 (vyrobený v ten istý deň ako RR227) a ten je v klasickej konfigurácii. Ale ako som povedal, bez foto RR227 sú to len dohady. Tajne dúfam, že by sa mohla objaviť fotka niekde v holandskom archíve.
messer píše:Marcel Drgon píše:A z textu je zrejmé že je autentický. O dni nad Zwolle pár dní neskôr píše ako o predvčerajšku, takže pochybujem, že si tam niečo o bubbletopoch v zázname z polovice novembra dopisoval niekedy potom. Navyše písal, že ich šestnástky veľmi zaujímali, lebo očakávali niečo nové. A sklamali, lebo jediné, čo na nich bolo pre neho nové bol americký motor, ktorý vraj inak vrčal, ako RR a tri bubbletopy.
Z kterého data je přesně zápis v deníku Smitha o bubletopích? Jedná se o to, zda je před 19.11.
I když ..na výše uvedené strance, stejně jako u Smitha je údaj o dodání RR227 od 66 sq. k 127sq. 19.11., zajímavé je , že Jiří Rajlich uvádí první let Smika s touto mašinou o den dříve-18.11.
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků