1/72. Nic větčejší, nic meňčejší "Ani to, Horste, nic není. Řeknu ti, že už se těším na krájení hřebíků. Připravil jsem si tady hřebíky, protože jeden, dva, to umí uříznout každý. Ale já uříznu tři! Dámy a pánové, krájím hřebíky, protože mám chuť a náladu. Řeknu vám, krájet hřebíky, to mě pokaždé baví!" - Pepi Rezler . [ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Dík tohle všechno mám,ale nikde krom jistého šíleného překladu z janes ročenky prakticky není.Asi budu muset při návštěvě rodné domoviny navštívit s metrem kunovice
Zajímavý problém. Kouknul jsem se do štosu svých papírů a skutečně z nich něco vypadlo...
Takže jmenovitý průměr: 2700 mm. Ale radši si vemte asi tak 8 a půl metrů dlouhý provázek a zkuste tu 610 v Kunovicích pro jistotu opásat
Ona tehdejší praxe byla (tuším) taková, že přesná definice vnějšího obrysu existovala u křídla (kvůli aerodynamice) a rozměry žeber apod. byly příslušně menší o tloušťky potahových plechů, zatímco u trupu byl naopak přesně definován tvar a rozměry přepážek a na ně se teprve "nabalovaly" plechy. I když 610 měla trup vlastně coby přetlakový "kotel"...
Na e-mail vám posílám sken náčrtu původem z fabriky.
Tak to vypadá, že znovuoživení L-610 je skutečně reálné, jakkoliv z původního L-610 má být převzat jen drak, resp. jeho technické řešení. Jinak to má být samozřejmě celé motorizované a osazené komponenty již produkovanými či pro ten účel vyvíjenými v Rusku a v Rusku se to má také celé vyrábět. Plány mají velkorysé. První vzlet prototypu je plánován na příští rok......
Tady je otázkou, jaká práva má bývalý majitel LET Kunovice k L-610 I když v současné situaci na to, v Rusku, asi každý kašle ... https://cs.wikipedia.org/wiki/UZGA_TVRS-44
Mám obavy, že na tuto otázku nám nikdo nedá odpověď. Ale faktem je, že během doby co rus byl majitelem AI došlo k renovaci výkresové dokumentace L-610 a taktéž k převozu této dokumentace do UZGy. Takže je otázka jestli součásti prodeje byl i projekt L610.
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, F-80A HB, F6F-3 Eduard, P-47M Tamiya
noo, tak to jsme všichni na ten zázrak zvědaví - to bude úplný technologický zázrak který parametry předčí i Su-57
"Ne každý, kdo je dnes na straně Ukrajiny, je rovnou demokrat a sám hrdina jak oni... Ale kdo je v té válce na straně Ruska, je normální bezectná k***a bez výjimky" Jan Hřebejk
Ohne sranda. Jestli to dobře chápu, tak Rusové mají kompletní výrobní dokumentaci k L-610. To byl, v podstatě, hotový projekt. Jeho realizaci zabránil nedostatek financí. Rusové musí udělat jeden zásadní krok. Implementovat vhodné motory. Pokud nějaké takové mají. I tak to bude rachota, ale zase bych je nepodceňoval. Mají výhodu absence přísných západních norem. Dělají si to po svém. A letadlo kategorie L-610 bude primárně určeno pro vnitrostátní dopravu a tak můžou na nějaké normy EU kašlat.
Mají dokumentaci konstrukční, ale zda i technologickou a přípravkovou to nevím. V době mé přítomnosti v AI byla informace, že v úvahu připadá motor z MI-24 ovšem měl hromadu mínusů a tak nevím co bylo posléze vybráno.
Klub plastikových modelářů Uherské Hradiště Rozpracováno, 1/48: X-15 Special Hobby, F-80A HB, F6F-3 Eduard, P-47M Tamiya
Jinak to má mít oproti původnímu projektu L-610 jiný podvozek. Údajně mají v Rusku k dispozici něco svého pro ten účel použitelného. Tím ale významnější změny oproti původnímu L-610 končí, samozřejmě vyjma vnitřních instalací. Vzhledem k tomu, že to má jít údajně do vzduchu už za pár měsíců, tak už nějaký ten prototyp asi finalizují.......