Eso na "Car Door" Typhoonu, Belgičan Flg Off "Cheval" Lallemant stejně tak jeho PR-D, R7855 "Revivra" je jeden z nejvíce úspěšných "Car Door" Typhoonu.
O několik stránek zpět je tady vzpomenut CAPT Stanley Winfield "Swede" Vejtasa. Netuší někdo jaké měl jeho SBD-3 zadní střeliště? Co jsem dohledal, tak první SBD-3 měli pouze jeden kulomet a následně jako polní úprava a pak i od výrobce byly montovány dva. Pár modelů na netu je postavených s jedním, ale nenašel jsem nic, co by potvrzovalo jednu, nebo druhou variantu. Díky za pomoc.
Díky, zkusím prohledat. Bitva v Korálovém moři byla začátkem května, takže cca měsíc před bitvou o Midway. Jde mi i o to, kterou stavebnici ve čtvrtce použít. Accurate Miniatures dělá SBD-3 s jedním kulometem a Hasegawa s dvouma.
Fotka sice nekvalitní, ale zajímavá, "Todd" Moore nejúspěšnější VLR pilot a jeho mašina ještě bez označení sestřelů. Skvělá série článků "Tokijský klub" od Martina Pospíšila Bravo Revi...
Fotka sice nic moc,no ale vsimnite si toho kridla... No v pacifiku mam len bydlisko,ale viem co s farbou urobi slana voda.Takze podla tejto fotky aspon D-20 a D-25 mal kridlo tmelene a striekane striebrenkou... |P.S.sry chodim tam so zenov len na Xmast a NY,ale ked mozes strielat kenguru a zraloka v jeden den........sry je to cool
Šmarjá, Harvy, co to sem zas taháš! Jednou provždy - VŠECHNY MUSTANGY MĚLY Z VÝROBY KŘÍDLO TMELENÉ!!!!!!!!!!!! Bez ohledu na sérii! (Výjimkou bylo pár posledních kusů z australské licenčí výroby, ale ty do WW II nezasáhly)
Opravdu všechny? Spíše jsi měl napsat všechny vyrobené za války,to by bylo myslím přesnější. U F-51 to tolik neplatilo. Jsou vidět se stříbrným křídlem i NMF.
Ten tmel Acme Gray Surfacer No. 53N5 byl stříkaný ve dvou vrstvách a zabroušený a potom přestříkaný barvou Alluminium spolu s ochranným lakem Spec. AN-TT-L-51 nebo Spec. AN-TT-V-188. V praxi se kvůli opravám na křídle většinou ta vrstva stříkaného tmelu odstranila aby byl přístup k nýtům, které nebyly vidět. Tmel se potom už neobnovoval, jelikož to u Mustanga nemělo vliv na výkon, jak si mysleli původně konstruktéři. Možná i z toho důvodu to Australani na svých Mustangách nedělali a potom to nebylo ani na těch poválečných. V Koreji museli křídlo opravovat asi hodně často.
Uf... to jsou repase, Martine. Zrovna tak jako některé muzejní kousky. Jediné Mustangy s netmeleným křídlem z výroby jsou ty australské licenční, tedy ty, které byly opravdu v Austrálii vyrobeny, nikoli ty, které tam byly smontovány z dovezených dílů.
A pokud jde o Mustangy vyrobené za války v závodech NA a NT, tak...ono se jich po válce zas tak moc nevyrobilo...
EDIT: Jak píše Filip. Jen dodám, že v Korei a obecně po válce už nebylo potřeba u Mustangů zvyšovat rychlost o pár mph hladkým a velmi často v polních podmínkách voskem vyleštěným křídlem. Už to byl jen dělník války, nosič nákladu, jeho roli z WW II převzaly jiné typy.
To shark uplne s tebou suhlasim...Kto lietal na blanikoch asi tiez.Pred prvym solom 27.05.90 som si krasne prelestil cely povrch,a sam!Potom som zistil ze je to nahovno ,teda ked C-ko nechcete splnit. Osobne si myslym ze za vojny boli vsetky P-51 s tmelenym kridlom,a len na odfarbenych masinach bolo vydiet nity.Po kom aspon 1x strielaly vie uznat co je aspon 1s navyse..