No nejsem právník, ale autorský práva se vztahujou na všechno...Většina (včetně mojí osoby) to sem cpe jak je napadne...Ale pokud to autor vyfotil osobně, tak mu jeho právo to takhle označit nemůžeme zazlívat...Tečka, už jsme Off Topic...
Stavím jen a pouze Luftwaffe 1/48...nic víc nic míň...
Pro vaši informaci přidávám zvyklosti zbarvení letadel u 9.slp v letech 1986 - 1988. Jde o odchylky, které byly trpěné, nikoliv nařízené. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- U třetí letky Mig 21F tmavě zelené: vyvažovací plošky výškovky, směrovky a křidélek, pumpážní dvířka. konce křídel. U druhé letky Mig 21PF světle modré: Vyvažovací plošky výškovky, směrovky a křidélek, pumpážní dvířka a podvozkové nohy. U první letky Mig 21MF červené: Některé vyvažovací plošky. --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vjimečně byla vnitřní strana brzdících štítů šedá. Zpravidla ale žlutá. U všech letounů byly kryty radiovybavení na kýlu a směrovce jednotně tmavě zelené. Anténa radiostanice u verze F (3 letka) byla vždy stříbrná, nebo v barvě stroje. Ani na jediném letounu nebyl znak města, nebo útvaru!
..ahoj pratele akorad se tu bavime s prateli o Bechyni a onom pilotovi co podletel most..a ano nebyla to ani fama ani zadna propaganda..byl to otec me kamaradky...ktery mel byt z politickych duvodu odstaven od litani a tohle byl jeho sen to zkusit a proto tento podlet udelal..vedel ze je to stejne konec jeho kariery..za nedlouho po podletu byl odstaven k letce vrtulniku a za nedlouho potom mam pocit..ze znama vypravela ze skoncil jako radovy opravar...tehdy byla divna doba..a stacilo malo..celkem me prekvapilo ze na takovou udalost nikde neni nic napsano a je zapomenuta..i kdyz z hlediska letcu je to opravdu kousek..na ktery se jen tak neda zapomenout natoz provezt..zjistim vice presnych dat a udaju a pokud dostanu i fotek a vytvorim na tuto udalost blog a poslu vam odkaz..je skoda tuto udalost zapomenout..zdravim vsechny...Vojta
S tím Bechyňským mostem, mám pocit, se to už na tomhle fóru někde řešilo. Dokonce si myslím, že tu byla i rozmázlá fotka s MiG-19 pod Duhou ... Ale můžu se mýlit ... Asi k tomu skutečně došlo. V roce 1989 jsem byl v Bechyni na náhradní vojenské službě v Keramičce. Tehdy už štáckriply nechtěli ... A slyšel jsem o tom od spousty lidí, ale nikdo to neviděl na vlastní oči. Jen o tom slyšeli. Každopádně by to byla letecká nekázeň nejhoršího stupně a pilota by to stálo minimálně kariéru. Stačil by nečekaný poryv větru nebo náhlý defekt hydrauliky a mohl sestřelit celý most. Pravda by se dala najít jedině ve vojenských archivech. Mimořádka takového kalibru by určitě byla v záznamech!
na túto stránku som narazil pri vyhľadávaní spojenia MiG-21PF+Bechyně. Nie som modelár, ale hlásim sa k termínu Bechyňák. Strávil som tam 10 rokov života na ktoré nikdy nezabudnem, sú tam hroby mojich najbližších kolegov a priateľov (ten posledný, Kaštec, nás opustil pred nedávnom). K tej téme podletenia Bechyňského mostu len toľko: Most bol vraj v histórii naozaj podletený lietadlom. Bolo to v predvečer II.svetovej vojny, lietadlo bolo zo zbierky "1000 letadel republice" a na palubnej doske malo vloženú mincu, myslím že 1 haléř. Typ lietadla si nepamätám, bolo to lietadlo z Budějovic (ak ma pamäť neklame) meno pilota už tiež nepamätám, ani jeho vojnový osud. Takéto údaje som kedysi vyčítal v nejakej historickej publikácii - dávam ako som dostal - a ani tento príbeh nie je zaručený.
Podletieť most zo stíhacím lietadlom typu MiG19 alebo MiG21 je v podstate nemožné kvôli zlomom koryta rieky Lužnice pred mostom (pod sídliskom Na Libuši) a Parkánama. Je tam necelých 600 metrov priamej dĺžky, a to na manéver jednoducho nestačí, nehovoriac o šírke mosta. Pri rýchlosti 170 - 200 m/s (teda 600-700 km/h) a polomere manévru tam lietadlo jednoducho nedokáže sklesať a znova bezpečne vystúpať. Menšia rýchlosť zase nestačila na prestúpanie brehov rieky. A 2-3 sekundy je na presné odletenie takéhoto manévru málo. Bechyňskí piloti dokázali rôzne "zázraky" (viď Patrikovci alebo neskorší Bulharov box) ale podletenie mosta je zrejme len letecká "latina". Je mi ľúto, že som pokazil túto historku, ale nová doba a nové (v tej dobe) aeroplány a ich výkony už takéto kúsky neumožňovali. Ale diali sa zase iné veci... Tak Vám prajem veľa úspechov pri tvorbe modelov našej histórie a pátraní po historických udalostiach našeho letectva.
Páni, pre pokoj duše som sa pokúsil dohľadať informácie o podletení mostu v Bechyni. Tu sú informácie, ktoré som doposiaľ získal:
1.10.1929 se Letka 10 ve Kbelích přejmenovala na Letku 2, B. Podléhala První peruti leteckého pluku 1. V létě 1937 pilot čet. Josef Bláha a pozorovatel des-aspirant Jiří Sehnal s letounem Š 328 B8 od Letky 2 podlétl most přes Lužnici. Letoun "B8" byl později rozbit prap. Dovolilem u Německého Brodu. Od ledna 1938 podléhala Leteckému pluku 1 . K 1.9.1938 byla na stálém vojenském letišti v Táboře. Podléhala První peruti leteckého pluku 1. 14.9.1938 přesun do Zbraslavic. Velitel mjr. let. Jaromír Smrčka. 29.9.1938 ze Zbraslavic přiletěla Polní letka 2.na polní letiště do Bechyně (pravdepodobne na strništi panského pole za Kamenným dvorem) ----------- 30.9.1938 prezident Beneš zlomil národu páteř ---------- Npor. Guljanič s letounem Š 328 podlétl most přes Lužnici. 7.10.1938 odlet do Zbraslavic. 20.10.1938 přesun do Kbel. Podléhala veliteli Velitelství letectva I. armády. 22.10.1938 byla Polní letka 2 demobilizována.