michael.m píše:Je zaujimave, ze v zaznamoch Spitfire MK392 JE-J nie je ziadna zmienka o konverzii na kridlo E. Dnes sa skor historici priklanaju k tomu, ze to bolo klasicke C a ze Spitfire s kridlom E bol Johnsonov zalozny. Inak oznacenie JE-J JR by naznacovalo, ze slo o zalozny stroj, nie jeho hlavny.
V záznamech na http://www.airhistory.org.uk/spitfire/production.html nemáš u žádného Spita že je to křídlo C nebo E, nebo že se dělala jejich přestavba. Jak jsem psal už výše, Johnson létal v roce 44-45 operačně výhradně tuhle mašinu. ORB je v tomhle nekompromisní, včetně toho co sám píše ve svých pamětech. Mam dvě fotky MK392 JE-J, obě ve větším rozlišení a je na nich hezky vidět, že na invaznim z července 44 je ještě křídlo C, tak na té z jara 45 je už křídlo E , takže tam nějaká přestavba musela proběhnout, myslím že to i zmiňuje ve své knize Wing Leader... navíc tuhle devítku si ponechal i přesto, že koncem roku 44 byl celý 127 wing přezbrojen na LF XVIE,
"Juniora" podle pamětí letěl pouze jednou a to neoperačně při přeletu na ostrovy a zpět, jinak sloužil jako "štábní" 144wingu. Stejně tak ji nikdy neletěl s pivníma sudama, to se vozilo novýma Spitama, nebo těma z opravárenských jednotek.