doufám že tímhle tématem nikoho nepopudím, nechci vyvolávat nějaký flame nebo jít do extrémní historické přesnosti, ale rád bych si udělal jasno v základech umisťování popisků na letadlech.
Zrovna stavím stodevítku od Eduarda a těch popisků je tam požehnaně. Můj typ je ze SNP, takže některé části kamufláže jsou přemalované, z čehož jsem dokázal vydedukovat že popisky na tom místě vzaly určitě za své. To mě ale donutilo přemýšlet, jak to s těma popiskama vlastně bylo? Dokumentace k tomu existovat ani nemůže, takže mi jde spíš o nějaké obecné dedukce a přístupy. U anglánů a amíků mi přijde, že kamo šla už z fabriky a pak se nijak zvlášť neměnila, takže popisky by se měly více méně zachovat (skoro) všechny. U Luftwaffe to bude asi o dost složitější, přemalování kamufláži bylo vcelku běžné, takže tam se asi musí uplatnit selský rozum.
Podle čeho určujete které části byly přemalováný až u jednotek a které popisky naopak zůstaly i po přemalování? Z některých návodů mi přišlo, že třeba symboly paliva se zachovaly spíš než nějaké obecné popisky o nešlapání... Zimní maskování to asi zakrylo bez vyjímky, stejně to byla jen smývatelná barva. Nepodělili byste se o své tipy a rady?
Dostavěno: Bf 110D-3 Eduard 1/48