Stránka 1 z 1

Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 02 črc 2017, 16:08
od Daniel Tomala
Začal jsem pitvat tento čtvrtkový eduardí mesoun (8203) a narazil jsem na několik išjů. Tedy z hlediska stavby mě zajímají dva stroje:

S9+NN ( 5./ZG s vosou na čumáku )
LN+LR ( 1.Z/JG 77 s jezevčíkem na čumáku )

1.jak je to se závěsníky ETC500 a křídelními ETC50?
Jelikož návod instruuje použití obou, ale bez specifikace, zda-li pro všechny kamuflážní verze v krabici. Avšak barevná kamuflážní schémata na konci návodu jsou zakreslena bez závěsníků. Můj názor je ten, že prvně jmenovaný stroj s vosou na čumáku ml oba typy závěsníků ,jelikož byl využíván zejména pro bombardovací útoky z malých výšek.

2.Použité barvy u S9+NN ( 5./ZG s vosou na čumáku )
Již Jakub Vilingr ve své recenzi naznačuje, že namísto v návodu uvedeného schéma RLM76/75/74 zde bylo pravděpodobně použito starší schéma RLM71/02/65. Takto je vyobrazen i stroj na krabici modelu (trupové označení S9+HP), respektive použité odstíny odpovídají spíše tomuto staršímu schématu. Tak nevím, k čemu se přiklonit.

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 03 črc 2017, 05:43
od Jakub Vilingr
Na přelomu dubna a května 1941 došlo ke změně schématu z RLM 71/02/65 s RLM 02 v kokpitu na RLM 74/75/76 s RLM 66 v kokpitu. Najdi si seznam W.Nr. a mrkni, kdy byl stroj vyroben. Co si pamatuju, tak ty E modely spadaly výrobně do tohoto přelomového období.

Jinak závěsníky byly "Rüstsatz" sady, takže je bylo možno dle potřeb namontovat nebo ne, dle druhu mise.

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 03 črc 2017, 17:41
od Daniel Tomala
Ahoj Kubo, díky za odpověď. A máš pls nějaký zdroj se seznamem seriových čísel? Mně se občas povede něco najít na valka.cz , ale zrovna k tomuhle nic moc.

Pokud závěsník nebyl použit, v tom případě by měly být na křídlech a trupu nějaké montážní prvky atd. Otázka, jestli byly všechny Ečka vybavené pro montáž těhle sad, anebo se to zase lišilo dle seriového čísla.

Pak ještě koukám na výkresech pro verze E2 ( Me.Bf 110 volume 1 C,D,E nakl.REVI) jsou nakresleny i přídavné nádrže 900l, 300l - křídla a 75l trup. Tipuju, že je to zase otázka seriového čísla, anebo fotky konkrétního stroje. Zkusím ještě zapátrat.

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 03 črc 2017, 21:34
od reserve_22
Kokpit sa oficialne menil v Novembri41.Ak mas ine informacie ze nie daj zdroj lebo podla Merrica volume one strana 207 to bol November 41 to iste aj ina kniha The Official Monogram Painting Guide to German Aircraft 1935-1945

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 05 črc 2017, 15:33
od Daniel Tomala
Další nesnáze. Jak to bylo s budíky na motorech, respektive s průzory na kapotáži? Byly z obou stran starboard/portside? Já si myslím, že budíky na motoru byly pouze směrem ke kokpitu, ale průzory na obou stranách motorového překrytu ( kvůli možné zaměnitelnosti? ).

Merrica volume1 zkoušel jsem najít na netu, copa je to za publikaci. Nic jsem nenašel ( asi to mám blbě skloněné). Reserve_22, můžeš tento zdroj pls specifikovat? Díky.

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 05 črc 2017, 16:20
od reserve_22
Nech sa paci

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 05 črc 2017, 20:37
od hans dlouhán
Ano, budíky byly logicky jen směrem k pilotovi na vnitřní straně. Na vnějších stranách byly většinou zaplechovaný, ale někdy tam byla jen díra.
A někde jsem viděl i plátěný záslepky obdélníkovýho tvaru, ale nemůžu tu fotku najít...

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 18 lis 2020, 18:43
od Michal Šourek
Ahoj,

Mam dotaz pro znalce. Uvazuji o stavbe Bf 110 C-7 w.nr.3100 (dle edy) z ediho royal class. Dle wnr. Jsem si v Revi nasel, ze je to ugradovana C-2 na C-7. Nenasel jsem vsak, kdy byl stroj vyroben kvuli barve kokpitu. Eduard v tom ma vubec nejaky hokej. Stavebnice 8203 110E ma vse v kokpitu vcetne radii, bocnich pultu i pristrojovky RLM02, royal class uvadi pro vsechny verze C/D/E kokpity RLM02, ale pristrojovky, radia a bocni pulty ma RLM66. Pristrojovku pro C mam jen 66, tam je to lozene, ale co ty pulty a radia? 02 nebo 66?

Diky

M.

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 20 lis 2020, 15:47
od PetrB
Michale podle tabulky v "An Illustrated history" na stodesitku od Schiffer W.nr.3100 spadá do období mezi září 39 a leden 40 v továrně Mtt Augsburg.
PS: sorry že do toho kecam, znalec nejsem, ale přinutilo mě to najít a prolistovat tu knihu :-)

Michal Šourek píše:Ahoj,

Mam dotaz pro znalce. Uvazuji o stavbe Bf 110 C-7 w.nr.3100 (dle edy) z ediho royal class. Dle wnr. Jsem si v Revi nasel, ze je to ugradovana C-2 na C-7. Nenasel jsem vsak, kdy byl stroj vyroben kvuli barve kokpitu. Eduard v tom ma vubec nejaky hokej. Stavebnice 8203 110E ma vse v kokpitu vcetne radii, bocnich pultu i pristrojovky RLM02, royal class uvadi pro vsechny verze C/D/E kokpity RLM02, ale pristrojovky, radia a bocni pulty ma RLM66. Pristrojovku pro C mam jen 66, tam je to lozene, ale co ty pulty a radia? 02 nebo 66?

Diky

M.

Re: Bf 110 E

PříspěvekNapsal: 20 lis 2020, 16:31
od Michal Šourek
Díky, už mi volal Tomáš Dvořák a udělali nějaký konsenzus. letadlo bylo po repasi z C-2 na C-7, takže to mohlo být přední kokpit 66 včetně radií a zadek 02.

tímto Tomášovi moc díky

M.