Ahoj, potřeboval bych pomoct při určení varianty Bf.109G. Je to buď G2 nebo G4. Co se dá poznat je pouštní kamufláž (RLM 78/79) a protiprachový filtr, letoun nemá vykrojení na zatahovací ostruhu (ale klasickou nezatahovatelnou) a podle zdrojů se jedná o Wnr.10825. Je vybaven i sadou R6. Všechny zdroje uvádí že to je Bf.109G-2/R6/trop (takže by měl i staré křídlo bez bouliček asi) ale mate mě ta pozdní nezatahovatelná ostruha.
Ahoj Dle W.nr. je to G - 2 vyrobená v továrně Erla, kdy část byla vybavena do verze trop. Je možné, že byly použity díly z G - 4, protože výroba běžela současně a může mít i křídlo s vyboulením a kola pro G - 2 nebo pozdější pro G - 4 a pevnou ostruhu.
Ahoj díky za info, ještě dotaz šachty dole kulaté nebo už částečně hranaté, když udělám křídlo bez bouliček (stará kola)? A ještě dotaz, tuhle 109 malují s kruhovou anténou radiokompasu, fotka je v tomhle nejasná, mohla tam být když to byla G-2?
Tak není za co, ale asi by jsi měl počkat na další podnět, třeba není vše jak píšu, můžu se plést. Jinak křídla už mají částečně hranatý otvor pro kola a radiokompas bych viděl od pozdějších verzí, ale jak říkám, je to všechno podle mě. Třeba je to jinak.
Fotky jsou dvě, jedna i barevná, ale z dálky. I přesto si troufnu tvrdit, že tu kruhovou anténu nemá. Pevná ostruha je jasná. Křídlo udělám bez bouliček. Zajímavá 109 a tím, že sice jsou vidět gondoly na kanóny, ale nemají hlavně. Asi cvičná mašina.