Hansi píše:Keby sa to podvesilo pod naše lietadlá, tak by to znamenalo veľký ale skutočne veľký malér - 3. svetovú vojnu.
Což je zajímavý důvod na zamyšlení, neb např. v Německu /tedy míněno to Západní/ US jaderky byly podvěšovaný třeba pod hotovostní germánský starfy běžně až do osumdesátých let - např. JBG34 měla jako cíl "jedno nejmenovaný čs. letiště v blízkosti světoznámého pivovaru"
... Ty jaderky byly sice permanentně pod dozorem USAF personálu, nicméně pod "cizími" éry podvěšený byly. Na rozdíl od Varšavský smlouvy, kde jaderky byly zásadně podvěšovaný jen pod éra patřící Sovětský armádě, a pro ostatní letectva byly jen připravený ve skladech sovětský armády na území danýho státu. Letectvo ČSLA odhozy jaderek cvičilo, nicméně jen s betonovkama, případně občas s klasickýma pumama. IAB500, když už, se podvěšovala jen pro nácvik manipulace. "ČSLA" IAB500 mám, co by podvěšenou, zdokladovánu jen pod Su7, i když jako jaderný nosič byly už z výroby určený taky některý z našich Mig21PFM, MF a Mig29, nemluvě o Mig23BN, Su22 a 25.
V rámci sov. letectva na území Východního Německa držely běžně jadernou hotovost krom Su7/22 taky Migy25 a 27, následně i Su24. V Polsku Mig21smt z Chojny jen do příchodu Su24, pro Střední skupinu vojsk u nás bohužel ověřené informace nemám, údajně byla pro jadernou hotovost vyčleněná jedna letka Mig21bis z Hradčan, následně pak letka Mig27K tamtéž.