Diskusní fórum modelářů

(nejen plastikových)

Přejít na obsah

  • Obsah fóra ‹ Plastikové modelářství ‹ Letadla ‹ Diskuse
  • Změnit velikost textu
  • Verze pro tisk

MiG-21 - vše o Fishbedu, nejen o Eduardu

General Discussion
Odeslat odpověď
Příspěvků: 4004 • Stránka 29 z 267 • 1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 267
  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod Martin Černý 'Černoch' » 30 bře 2011, 11:07

Kamuflážně dejme tomu, východňáři měli asi trochu potíže s dodržením odstínů. Co oprava to trochu jiné barvy. Na čumáku jsou vidět dekály nesedící v paneláži, a pak to celkové stínování kamufláže. :-k Stroj č. 687 je v budově muzea ve Schleißheimu a na fotkách tam nevypadá moc sešle. Stavebně hezký, ale vzhledově mě to moc neoslovilo. Něco tomu chybí.....
El Negro
KPM Kaznějov
http://www.armycast.cz/
Uživatelský avatar
Martin Černý 'Černoch'
 
Příspěvky: 22596
Registrován: 16 črc 2004, 13:52
Bydliště: Česká Bříza
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod motas » 30 bře 2011, 14:01

tak vcera som ho dostal aj ja a poviem vam kraaasny model...jedine co by som "vypichol" :D:D su trupove dvierka hlavneho podvozku ktore by si podla mna zasluzili lepsie spracovanie a mrzi ma ze sa vyskovky nedaju urobit vychylene,proste ze su vcelku a ak ich clovek chce vychylit musi rezat.
1/72 forever
dokončené:
2011 Mig-21PFM http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=6& ... ilit=21pfm
2012 Mig-31 http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=6& ... hilit=perm
rozostavane:
2012 Mig-23U 1.slp Č. Budejovice 1991 http://modelforum.cz/viewtopic.php?f=57&t=66865
Uživatelský avatar
motas
 
Příspěvky: 889
Registrován: 12 úno 2007, 09:43
Bydliště: Trenčín
  • ICQ
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod BenjiH » 31 bře 2011, 23:06

:shock: .......a mrzi ma ze sa vyskovky nedaju urobit vychylene,proste ze su vcelku a ak ich clovek chce vychylit musi rezat......????... :?

Nechcem prudit, ale na plavajucej VOP niet co rezat...iba tak autogenom pri srotovani.... [-( [-( [-(
"Ja jsem nevinnej!!! Lidičky, ja jsem skutečně nevinnej...!!!"
Uživatelský avatar
BenjiH
 
Příspěvky: 264
Registrován: 28 úno 2006, 22:23
Bydliště: Bytca, Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod DUNDR » 01 dub 2011, 06:56

BenjiH píše::shock: .......a mrzi ma ze sa vyskovky nedaju urobit vychylene,proste ze su vcelku a ak ich clovek chce vychylit musi rezat......????... :?

Nechcem prudit, ale na plavajucej VOP niet co rezat...iba tak autogenom pri srotovani.... [-( [-( [-(


Neprudíš, kritizuješ a sám jseš za " trubku ". Asi jsi si to spletl se letouny Su, ty mají stabilizátory napojeny bez mezikusu. podívej se na výkres nebo fotku, možná pochopíš.
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod Martin Jursa » 01 dub 2011, 07:35

ja mam ale pocit, ze 99,99% stojacich masin ma VOP vodorovne v neutrale. Nezaistovala to tam automatika?
Preto to tak aj Eduard urobil.
Obrázek
Uživatelský avatar
Martin Jursa
 
Příspěvky: 9287
Registrován: 25 bře 2006, 23:23
Bydliště: www.modelshop.sk, Malacky, Slovak Republic
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod BenjiH » 01 dub 2011, 23:12

.... :grin: :grin: ....
DUNDR píše: Neprudíš, kritizuješ a sám jseš za " trubku ". Asi jsi si to spletl se letouny Su, ty mají stabilizátory napojeny bez mezikusu. podívej se na výkres nebo fotku, možná pochopíš.....



...nechcem a nebudem sa hadat...nie som odbornik. Snazim sa veci chapat. A po tvojej rade som urobil to, co si mi radil...nasiel fotku... :? ...inak, tu "udajnu deliacu rovinu" (z vykresov) na VOP by som charakterizoval ako nosnik a teda viditelny na vsetkych vykresoch ako vsetko ostatne "rytie"...nedochadzalo tam ku klasickemu otacaniu pohyblivej casti okolo stabilizatora...(plavajuce VOP su celkom bezne pri tychto superrychlych lietadlach)
Přílohy
Mig-21.JPG
"Ja jsem nevinnej!!! Lidičky, ja jsem skutečně nevinnej...!!!"
Uživatelský avatar
BenjiH
 
Příspěvky: 264
Registrován: 28 úno 2006, 22:23
Bydliště: Bytca, Slovensko
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod DUNDR » 02 dub 2011, 20:48

...nechcem a nebudem sa hadat...nie som odbornik. Snazim sa veci chapat. A po tvojej rade som urobil to, co si mi radil...nasiel fotku... :? ...inak, tu "udajnu deliacu rovinu" (z vykresov) na VOP by som charakterizoval ako nosnik a teda viditelny na vsetkych vykresoch ako vsetko ostatne "rytie"...nedochadzalo tam ku klasickemu otacaniu pohyblivej casti okolo stabilizatora...(plavajuce VOP su celkom bezne pri tychto superrychlych lietadlach)

To BenjiH : Vidím, že jsi opravdu nic nepochopil. Autor pouze konstatoval, že pokud bude chtít vychýlit stabilizátory nahoru či dolu, bude muset tyto dvě části / dle Tebe nosník / pracně oddělovat, toť vše.Na toto prosím Tě už nereaguj a hlavně už nepátrej, jak to funguje !!
Přílohy
21 vop.jpg
21 vop.jpg (17.4 KiB) Zobrazeno 8785 krát
21 vop2.jpg
21 vop2.jpg (21.46 KiB) Zobrazeno 8788 krát
21 vop 3.jpg
21 vop 3.jpg (14.62 KiB) Zobrazeno 8797 krát
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod Jumper » 03 dub 2011, 20:04

Taky nejsem odborník, ale když se podívám na fotky a do návodu, tak se musím BenjiH zastat. Eduard má VOP dělené přesně jako ve skutečnosti, přední část mezikusu je vylisovaná na trupu, zadní se dolepuje(díly C26 a C36).Jediné, co je třeba pro rozpohybování, je uříznout usazovací kolíky a navrtat šikmé čepy,kolem kterých se VOP otáčely. Domnívám se že nosníkem myslel BenjiH příčné (ke směru letu) dělení potahu VOP, kde to chtěl nejspíš motas řezat a pod kterým pravděpodobně i nějaký nosník byl. Jestli ale bylo rozhýbání ovládacích ploch za běžných podmínek na stojánce, bez pilota v kabině reálné, to nevím. To by mohl objasnit někdo, kdo u MiGů sloužil.
Jumper
 
Příspěvky: 33
Registrován: 17 lis 2007, 12:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod 172flogger » 03 dub 2011, 20:41

Přesně tak, jeho slovy "za trubku" je tu jen zbytečně rozčílený Dundr. Asi se vzájemně nepochopili.
Tady je to krásně vidět na fotce č.11: http://www.aeroscale.co.uk/modules.php? ... nt&id=6101 a v návodu na straně 6: http://www.eduard.cz/products/pdf/n82/8231.pdf
Podle mě se pro vychýlení nic řezat nemusí a odříznutí hranatého kolíčku je "úprava" složitá stejně jako oddělení dílů od rámečku. Eduard tam sice mohl dát místo placičky rovnou kulatou osu jako to mají některé jiné modely, ale špatně nic neudělal.
1/72. Nic větčejší, nic meňčejší
"Ani to, Horste, nic není. Řeknu ti, že už se těším na krájení hřebíků. Připravil jsem si tady hřebíky, protože jeden, dva, to umí uříznout každý. Ale já uříznu tři! Dámy a pánové, krájím hřebíky, protože mám chuť a náladu. Řeknu vám, krájet hřebíky, to mě pokaždé baví!" - Pepi Rezler
.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
172flogger
 
Příspěvky: 5330
Registrován: 28 led 2008, 01:29
Bydliště: JČxHC
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod DUNDR » 03 dub 2011, 21:24

Ano, jsem vinen. Takže BenjiH přijmi omluvu / přestože Tvůj popis je alespoň pro mne mírně zmatečný /. Nemaje Edu doma, vycházel jsem pouze z popisu " motase ", že stabilizátor je vcelku i s mezikusem , tak jako to má KP, Fujimi apod.Takže snad naposledy - ano, jak tady už bylo řečeno, na většině fotek je v poloze nevychýlené, ale nic nebrání to mírně vychýlit, většinou mírně na přitaženo. Snad už jen to, že osa otáčení je šikmá.
Přílohy
21st4.jpg
mezera mezi stabilizátorem a trupem
21 stab.jpg
mírně potlačeno
21stabilizátor.jpg
mírně přitaženo
21stabil3.jpg
21 sta 5 celý.jpg
21 stabž6.jpg
větší výchylka u spárky
http://www.czech-sky.com
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]

Ve stavbě: L-39C a L-39ZA, Košice 1984 (1/72, Eduard)
Uživatelský avatar
DUNDR
 
Příspěvky: 2235
Registrován: 18 lis 2007, 16:35
Bydliště: Třebíč
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod Jumper » 03 dub 2011, 23:02

To DUNDR: Taky jsem se do Tebe vůbec nenavážel, protože mi bylo jasné, že jsi Eduarda neviděl a že myslíte oba totéž, ale mluvíte jeden o voze a druhý o koze. Ale když už mám tu rejpavou, myslím,že poslední MiG, který měl u VOP stabilizátor, byla sedmnáctka :D . Nic ve zlým, to mi nedalo. Spíš jsem Tě chtěl požádat o fundovaný názor na vychýlení ostatních ovládacích ploch - křidélka, vztlakové klapky, směrovka.
Jumper
 
Příspěvky: 33
Registrován: 17 lis 2007, 12:23
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod Joe111 » 11 dub 2011, 00:24

Zdravím, chcel by som využiť toto téma z dôvodu pomerne vysokej koncentácie ľudí majúc vedomosti o MiGu-21.
Nevedel by mi niekto povedať koľko závesníkov pod každým krídlom mal MiG-21 PF. V jedom knižnom vydaní o všetkých verziách MiGov-21 som sa dočítal, citujem "zcela bola vypustená hlavňová výzbroj, a naopak pod každé krídlo boli umiestnané dva závesníky nesúce...."
Na nete som zbežne popozeral, ale nijaký MiG-21 PF s dvomi závesníkmi pod každým krídlom som nenašial. Vždy iba s jedným. Tak teraz neviem. ďakujem. jožo
Uživatelský avatar
Joe111
 
Příspěvky: 428
Registrován: 08 črc 2010, 23:05
Bydliště: Jablonica
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod Raptor » 11 dub 2011, 05:54

MiG-21PF (shodně s F-13, PFM a spárkami U, US a UM) byl vybaven celkem třemi závěsníky, tedy jedním centrálním a po jednom pod každým křídlem. Co se týče našeho letectva, MiGy-21 s pěti závěsníky (jeden centrální+dva pod každým křídlem) byly na verzích R (tam bylo možno na vnější závěsníky podvěsit jen přídavné palivové nádrže), MA a MF.
Workbench: 1/48 Macchi MC.200

Obrázek
Uživatelský avatar
Raptor
 
Příspěvky: 8054
Registrován: 08 pro 2004, 15:04
Bydliště: Náměšť nad Oslavou
  • WWW
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod 172flogger » 11 dub 2011, 09:57

Jestli je to doslovná citace z knížky, tak je to blbě. Kde to píšou?
Jediné PF/PFM se čtyřmi závěsníky pod křídly (nemyslím teď zdvojené lišty) byly nějaké prapodivné upravené indické FL a v SSSR zkušební prototypy.
1/72. Nic větčejší, nic meňčejší
"Ani to, Horste, nic není. Řeknu ti, že už se těším na krájení hřebíků. Připravil jsem si tady hřebíky, protože jeden, dva, to umí uříznout každý. Ale já uříznu tři! Dámy a pánové, krájím hřebíky, protože mám chuť a náladu. Řeknu vám, krájet hřebíky, to mě pokaždé baví!" - Pepi Rezler
.
[ Externí obrázek z nezabezpečeného zdroje ]
Uživatelský avatar
172flogger
 
Příspěvky: 5330
Registrován: 28 led 2008, 01:29
Bydliště: JČxHC
Nahoru

  • Odpovědět s citací

Re: MiG 21 Eduard

Příspěvekod bitner » 11 dub 2011, 20:52

Je to doslovny preklad z monografie 4+ z roku 1991. Tam se ale evidentne jedna o chybu na urovni preklepu, protoze z kontextu popisu dalsich verzi, vykresu a vsech fotek jednoznacne vyplyva, ze autori se mozna jenom spatne vyjadrili. "Po dvou pod kazdym kridlem" muze byt v jistem smyslu i dobre, pokud budeme brat striktne (a spravne) v potaz, ze kazdy jednoplosnik ma jenom jedno kridlo anebo dve poloviny kridla.
bitner
 
Příspěvky: 461
Registrován: 30 zář 2007, 02:35
Nahoru

PředchozíDalší

Odeslat odpověď
Příspěvků: 4004 • Stránka 29 z 267 • 1 ... 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32 ... 267

Zpět na Diskuse

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 42 návštevníků

• Najít témata bez odpovědí
• Zobrazit aktivní témata
PARTNEŘI WEBU

  • Obsah fóra
  • Tým • Smazat všechny cookies z fóra
    Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina [ Letní čas ]

Založeno na phpBB® Forum Software © phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz
SPŘÁTELENÉ WEBY