P3470, V7316, R4086 všechny kovové křídlo. Pokud jde o 111. Sqdn., tak V7316 u 111. nikdy nebyl, je to léta dokola opisovaný špatný přepis seriálu V7361...
Nevíte někdo, od kdy se začaly používat ty zvětšené vyvažovací plošky na výškovkách? (Myslím tím přesahující obrys VOP). Na žádných výkresech nakreslené nejsou. Na Mk.I to ještě není, na Mk.IIB jsem to viděl na zrestaurovaných letadech, na dobových fotkách to nějak nepoznám, na MK.IIC na zrestaurovaných jo, na dobových nevím. Já to tam vesměs nevidím, ale opravdu průkaznou fotku jsem nenašel. Neudělá v tom někdo jasno? Např. na dvaasedmdesátinových modelech Arma hobby je to od Mk.II., Hasegawa to nemá vubec, Revell na Mk.II zase jo, Zvezda Mk.IIC ne. Nebo je to jen novodobá úprava letuschopných warbirdů?
Prošel jsem snad všechnu tištěnou literaturu, kterou k Hurricanu doma mám, a zvětšenou plošku jsem viděl (alespoň se tak domnívám) na dvou fotografiích restaurovaných Hurricanů (kdy jeden je zcela jistě Mk.I). Na výkresech nebyla ani jednou, na ostatních fotografiích (i restaurovaných strojů) nebyla patrná. Domnívám se, že půjde o úpravu u některých restaurovaných strojů, zdá se však, že ne u všech.
Díky za reakci. Na těch warbirdech mi to přišlo jako celkem časté. Hlavně na Mk XII. A i nějaký Sea Hurri.jsem našel. Průkazné fotky z války jsem fakt moc nenašel, dá se říct, že fotku kde bych si byl 100% jistý, že ploška přesahuje nemám. To mi docela vyhovuje, protože na svém modelu jsem to celkem bez většího rozmyslu ubrousil. Nicméně budu hledat dál...
Našel jsem pár dobových fotek na kterých se dá zvětšená vyvažovací ploška poznat. Teď ještě najít nějaké pravidlo, podle kterého by se dalo zjistit které Hurricany byly s větší ploškou a které ne. Myslel jsem si, že by to mohlo souviset s prodlouženou přídí od verze Mk.II a s tím souvisejícím větším vyvážením, ale našel jsem fotky dvojek i čtverek, kde to vypadá že plošky nejsou. Nebo by to mohlo souviset s výrobcem? Je zajímavé, že na dobových pérovkách z manuálu ta ploška zvětšená není.
Tedy , jen a pouze můj názor. Ona je to další, pevná vyvažovací ,ploška , ta se stále používá , když se něco nepovedlo ve výrobě , případně se zjistil problém v provozu. Vyrovnávají se tím nepřesnost , například že letadlo kloní. Přeci se nezahodí. Nemůže to být něco takového , vlastně bez vtahu k výrobním číslům?
Asi jsem to napsal trochu nesrozumitelně. Já se ptám na ty vyvažovací plošky co jsou blíž k trupu. Je to ta na kresbě z manuálu u mého předešlého příspěvku nazvaná jako Tail trimming flap (movable).
Narychlo jsem zkusil projet pár publikací a dobových fotek. Vypadá to, že na většině ten vnitřní trim byl ten menší (t.j. nepřesahuje obrys VOP). Našel jsem jednu fotku Jugoslávského Hurricana, kteý možná měl onu větší plošku. Vypadá, že je mírně sklopená, ale i tak mě přijde, že se jedná o onu větší plošku.
Krom toho je hezká fotka Hurri HW719 s kanóny, kde je vidět, že má menší plošky na VOP.
Díky za příspěvek. Asi budu rád, když zjistím jak to s trimy bylo aspoň u těch Hurricanů, které chci stavět.
Teď mám na stole Hurricane Mk. IIB, Z3437, DU-K, z období kdy už měl šedo-zelenou kamo. Fotka ocasu je v Na nebi hrdého Albionu,2. část. str.242. Podle té fotky mi to přijde, že měl větší přesahující trim.
Taky tápu nad typem vrtule. určitě měl dlouhý kužel a vrtuli Rotol, ale těch bylo taky víc druhů? Na fotce bohužel není vidět špička listů. Dávám sem pár typů vrtulí, která myslíte že by to mohla být? Nebo plně jiná? Předem díky za případné reakce.
Je táto kamufláž z nórskej kampane reálna alebo je to z ríše snov? Všetky Hurricany, ktoré som našiel z tejto kampane mali klasickú kamufláž. Nemá niekto fotku?
Přílohy
2651_rd.jpg (46.3 KiB) Zobrazeno 2771 krát
Momentálne na stole: Spitfire MK.I early (Eduard 1/48) Posledné hotové: Fokker T.V (Valom 1/72)