Stránka 121 z 124

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 26 srp 2022, 19:16
od Háček
Taky z toho nejsem nejmoudřejší. Bohužel, moje schopnost rozumět mluvenému slovu v angličtině je minimální, na rozdíl od textu (navzdory 4 letem na gymplu a 2 kurzům v zaměstnání). Pochopil jsem jen tolik, že utahovací moment jednotlivých šroubů je asi individuální viz. kontrola poklepem ...

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 26 srp 2022, 20:07
od Miloslav
David Lengyel píše:U letadla, které má být obtížně zjistitelné to vadí. Ne že by to zrovna u Su-57 nějak závratně zmenšilo RCS, konstrukce má horší místa, ale rozhodně to stavu věcí neprospěje. Ad svidřík - jeho použití má smysl, je to v tom videu vysvětlené.

Když už dáváš odkaz na video, tak si ho prohlídni. U F-22 utopený šrouby nevadí??? :lol: :lol: :lol:

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 26 srp 2022, 22:00
od Lavi
A proto se na F-22 používají tmely a pásky.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 26 srp 2022, 22:31
od Gloton
David Lengyel píše:Které části věty "je to v tom videu vysvětlené" jsi nerozuměl?


Přiznávám, že tuto tvou poslední větu v odvědi Miloslavovi, jsem už nečetl.
Ale i kdyby ano, nebylo by mi to nic platné, jako mnozí další, kteří se anglicky nikdy neučili, rozumím anglicky mluvenému slovu naprosto minimálně, a anglické titulky, kteréch bych si přečíst a chápat uměl, tam nejsou.
Mohl bys tedy pro nás neangličtináře napsat, jak to v tom videu vysvětlují? Díky.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 10:18
od Miloslav
Lavi píše:A proto se na F-22 používají tmely a pásky.

Ano, nekvalitní práci zamatláme tmelem nebo přelepíme páskou. :lol: :lol:

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 10:41
od FiSe
Jezis, panove...dyt to je jenom letadlo. Kdybyste videli, jak vypadaji ty sroty ktery vas vozi na dovolenou ;) Tohle je oproti tomu cista, precizni prace 8-)

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 11:06
od Háček
Pásky, tmely, RAM nátěr ... Když tak přemýšlím nad tím, co jsem viděl ve videu, ty krycí plechy(plasty) montované zpět vypadaly velmi čistě. Jestli tedy odšroubování nějakého krytu znamená odloupnout, odškrábnout vrstvu RAM, tmelu a pásky, omytí do čista a po zpětné instalaci to samé v obráceném gardu. Spáry přelepit páskou, šrouby zamáznout tmelem a celé to znovu přetřít, no spíš přestříkat RAM nátěrem. Pak začínám chápat ty informace o velmi nákladných opravách RAM nátěru. A zároveň si to celé představit v polních podmínkách? Ne, tohle nepůjde dělat pod plachtou ve vaťáku a palčácích [-( To už chce minimálně vytápěný stan a ten už se někde u dálnice jen tak neschová před IČ kamerami dronů a satelitů.
Mimochodem. Padla zde zmínka o svidříku a kolovrátku a že jeho užití má v tomto případě význam. Mám dojem, že zde není úplně jasno v pojmech. To co používají ve videu je kolovrátek (zalomená hřídel). Trochu neohrabané, viklá se to a z klasické drážky, PH či PZ vyskakuje a žvejká. TORX už je lepší. Hodí se i pro větší utahovací momenty (má páku). Svidřík je něco jiného. Podobá se klasickému šroubováku. Rukojeť je na dříku uložena volně otočně a dřík má šroubovici po které se posunuje jezdec nahoru a dolů (případně dopředu a vzad ... pánové jistě znají) a vyvolává točivý pohyb bitu. Modernější typy mají i rohatku, takže fungují jako ráčna. Vhodný pro rychlé vytočení dlouhých šroubů, ale jen s malým utahovacím momentem. Sorry za OT. Taky stačilo dát odkaz na Wikipedii ...

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 11:34
od Lavi
@Miloslav
Technologie a materiál se vyvíjí.
Modely ale stavíš hezký, to jo.

@Háček
Povrch F-35 je už evolučně jinde než u F-22, naopak se nové materiály a technologie vyvinuté pro F-35 budou zpětně aplikovat na F-22. I na onu údržbu už je povrch F-35 méně náročný než F-22.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 12:03
od Miloslav
xxx

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 12:05
od Miloslav
Neokecáš špatně provedenou práci na F-22 , ale pomlouváte tady stejně špatně provedenou práci na Su-57.
Narozdíl od většiny diskutujících jsem dělal leteckého klempíře 16 let. To co ukazují na videu je tak pro blbce.
Poklepáním šroubu kloubem prstu, zjistí tak akorát pěkný ho**o.
Bohužel mám i větší zkušenosti s americkou technikou. Mám dvě americký auta a mohu říci , že jejich kvalita zpracování je o 50% horší než u aut evropských.
Technologie jdou dopředu? :lol: :lol: :lol: A mechanik na F-22 používá vintu a utažení zjišťuje poklepáním prstem na šroub, jak koloťuk na nádraží.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 12:42
od Lavi
Miloslav píše:Narozdíl od většiny diskutujících jsem dělal leteckého klempíře...

Vím..stejnětak vím o kvalitě zpracování zmíněných aut. Pro mě za mě to klidně vyměň za Ladu. Jsou teď v RuSSku v kurzu.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 12:49
od Miloslav
Došli ti argumenty všeználku. Víš akorát ho**o. Jen umíš druhý napadat. Je mi tě líto.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 12:50
od Lavi
nápodobně
(akorát mi tě teda není líto)

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 12:54
od e45
Tak si říkám, že je škoda, že se jim ani po těch letech nepovedla na 100% implementovat elektronika pro let za nepříznivých podmínek. Jinak na pohled to není ošklivý letadlo, navíc k těm pár vyrobeným kouskům získají takový rodinný, citový vztah. Klidně by je i mohli jednotlivě pojmenovat, 8-12 jmen se dá zapamatovat úplně v pohodě.

Re: Suchoj T-50 prvy vzlet.. teď už Su-57

PříspěvekNapsal: 27 srp 2022, 13:02
od Miloslav
Lavi píše:nápodobně
(akorát mi tě teda není líto)

Já polituju každého ubožáka.