Stránka 2 z 4

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 01 črc 2023, 10:38
od ya-gabor
In parallel with my work on the kit and all the aftermarkets for it the latest issue of the companies INFO online publication was released today which includes images and information about the upcoming sets, the ones I am also reviewing.

Souběžně s mou prací na stavebnici a všech jejích aftermarketech dnes vyšlo nejnovější vydání online publikace společností INFO, která obsahuje obrázky a informace o připravovaných sadách, které také recenzuji.

Obrázek

There are some parts for which I have absolutely no justification or understanding of why they were actually made for the photoetch set.
First of all Part 42.
This is absolute and utter rubbish from the company! :evil: [-X :angry:

What it is? In the back of the canopy there is a panel to pressurize the cockpit (kit Part 24). This is what the real MiG-17F aircraft had. In the previous generation fighter, the MiG-15 the canopy was built in a very different way. Right behind the ejection seat there was a vertical plexi glass panel to enclose the pressurized cockpit from the back. It had a W shaped reinforcement and the floor of the back quarter of the canopy had many holes for structural reinforcement and lightening the weight of the unit.
This was ONLY on MiG-15’s!!!
U některých dílů nemám absolutně žádné opodstatnění ani pochopení, proč byly vlastně pro sadu fotoleptů vyrobeny.
Především část 42. To je absolutní a naprostý nesmysl od společnosti!
co to je? V zadní části překrytu kabiny je panel pro přetlakování kokpitu (sada díl 24). To měl skutečný letoun MiG-17F. U stíhačky předchozí generace, MiGu-15, byl překryt kabiny postaven velmi odlišným způsobem. Hned za vystřelovacím sedadlem se nacházel vertikální panel z plexi, který zezadu uzavíral přetlakovou kabinu. Měl výztuhu ve tvaru W a podlaha zadní čtvrtiny překrytu měla mnoho otvorů pro strukturální vyztužení a odlehčení hmotnosti jednotky.
To bylo POUZE na MiGech-15!!!


Obrázek

Obrázek

But here we are talking about the AMMO MiG-17F kit!!! The Spanish AMMO research & development team was perfectly spot on with this part!!! =D> =D>
The actual photoetch is supposed to be designed for the AMMO MiG-17F version so there is absolutely no excuse for including a MiG-15 part in it. The canopy floor in the back of the MiG-17 is very different just as the structure of the canopy even though from the outside its shape looks very similar to the MiG-15.
Photoetch Part 42 is a complete waste of brass and will only confuse modellers!

Tady se ale bavíme o stavebnici AMMO MiG-17F!!! Španělský výzkumný a vývojový tým AMMO byl s touto částí dokonale na místě!!! [-o< =D> [-o<
Vlastní fotolepty mají být navrženy pro verzi AMMO MiG-17F, takže není absolutně žádná omluva pro zařazení dílu MiG-15. Podlaha kabiny v zadní části MiGu-17 je velmi odlišná, stejně jako struktura kabiny, i když zvenčí její tvar vypadá velmi podobně jako MiG-15.
Fotolepty 42. díl je naprostý odpad mosazi a modeláře jen zmátne!


Obrázek

You can say that I am bashing here the producer or picking on them without any reason. Not really, I am just showing what they produced and what it should be like. One important thing is that few weeks ago I did send to the maker in advance all the above points of concern, needs for corrections.
Will they do any changes? Have no idea and they haven’t done any as well as now publishing the parts in INFO as previous. I suppose everything has been manufactured already and sent out to distributors. So . . .

Dá se říct, že tady bezdůvodně mlátím do producenta nebo si je dobírám. Vlastně ne, jen ukazuji, co vyrobili a jaké by to mělo být. Jedna důležitá věc je, že jsem před několika týdny poslal výrobci předem všechny výše uvedené problémy, potřeby oprav.
Udělají nějaké změny? Nemám ponětí a neudělali nic tak dobře, jako nyní zveřejňují části v INFO jako dříve. Předpokládám, že vše je již vyrobeno a odesláno distributorům. Tak . . .


Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 02 črc 2023, 12:56
od ya-gabor
Here are some general views of the sprues in question. Some of the cockpit parts have been already removed for construction.
Zde je několik obecných pohledů na dotyčné sprue. Některé části kokpitu již byly kvůli výstavbě odstraněny.

Obrázek

Obrázek

Also some details of the “other” side not seen before. Here is the flap as provided in the kit. It looks decent with all the details as on the original. Also the speed brake inners.

Také některé detaily „druhé“ strany dosud nevídané. Zde je klapka, která je součástí sady. Vypadá slušně se všemi detaily jako na originálu. Také vnitřky rychlostní brzdy.

Obrázek

Obrázek

Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 03 črc 2023, 09:40
od ya-gabor
The usual way of presenting of a new etching in INFO is to have the original kit parts painted black and glue new brass parts on.
Obvyklý způsob prezentace nového leptu v INFO je nechat původní díly stavebnice nalakovat černě a nalepit nové mosazné díly.

Obrázek

A piece of important advice.

Don’t do what Eduard did in this presentation example!!!
Důležitá rada.
Nedělejte to, co Eduard v tomto příkladu prezentace!!!
[-X :nuts: [-X

Obrázek

They had no idea where the flap should be and glued it to the front edge of the bay like on a WW2 fighter, a Spitfire or FW-190. Please don’t forget that this is a jet fighter from decades later!!!
Netušili, kde by klapka měla být a přilepili ji na přední okraj hangáru jako na stíhačce 2. světové války, Spitfiru nebo FW-190. Prosím, nezapomeňte, že se jedná o proudovou stíhačku z desetiletí později!!!

The kit part of the flap bay has the sliding rails represented correctly and there is a positive location point for the kit flap as shown on the photo. The flaps on the MiG-17F when extended slid backward on the two rails while rotating at a same time to a down position.
This is the point where the flap should be glued.

Část sady v poli klapky má správně znázorněné posuvné kolejnice a je zde kladný bod umístění klapky sady, jak je znázorněno na fotografii. Klapky na MiGu-17F se při vysunutí posouvaly dozadu po dvou kolejnicích a současně se otáčely do spodní polohy.
Toto je bod, kde by měla být klopa přilepena.


Obrázek

Few images of what the flap would look like if positioned correctly.
Několik obrázků, jak by klapka vypadala, kdyby byla správně umístěna.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Best regards

Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 04 črc 2023, 11:58
od ya-gabor
An interesting feature of the AMMO kit is seen on the inside of the fuselage parts. At frame 13 there is an engraved line running all around which exactly corresponds to the place where the tail section of the MiG-17 was detached for engine maintenance.
Zajímavý prvek stavebnice AMMO je vidět na vnitřní straně částí trupu. Na rámu 13 je po celém obvodu vyrytá linie, která přesně odpovídá místu, kde byla ocasní část MiGu-17 odpojena pro údržbu motoru.
 
Obrázek

Could this be a preplanning for a future AMMO kit version with internal details or just a simple help to modellers who wish to display the kit with engine details.
Může to být příprava na budoucí verzi stavebnice AMMO s vnitřními detaily nebo jen jednoduchá pomoc modelářům, kteří chtějí zobrazit stavebnici s detaily motoru.
 

Best regards

Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 09 črc 2023, 09:30
od ya-gabor
At the Moson show this year AMMO has shown the decal options for the first four versions of the MiG-17F kit. There is an Arab set with Egyptian and Syrian examples. Something was not quit right about the Syrian version but I could not put a finger on it. Then I had a look at one of the most documented pair of Syrian MiG-17F in history. They were the ones which got lost and landed in Israel in August 1968. The two aircraft were in perfect condition, freshly painted with all the markings valid for Syrian AF at the time.

Actually the roundel and flag with 3 stars was the Syrian standard marking for more than a decade in the time period where MiG-17’s were mostly used. The Syrian marking changed so many times but in this period it had 3 stars and on the roundel red outer ring with black centre!
Fortunately those two Syrian airframes were thoroughly photographed in 1968 and not only in Black/White.
The versions shown on the AMMO decal was in use after 1980's and before 1961 for 3 years!

Na letošní výstavě v Mosonu AMMO ukázalo možnosti obtisků pro první čtyři verze stavebnice MiG-17F. Existuje arabský soubor s egyptskými a syrskými příklady. Na syrské verzi něco nebylo v pořádku, ale nemohl jsem na to položit prst. Pak jsem se podíval na jeden z nejvíce zdokumentovaných párů syrských MiGů-17F v historii. Byly to ty, které se ztratily a přistály v Izraeli v srpnu 1968. Oba letouny byly v perfektním stavu, čerstvě nalakované se všemi označeními platnými pro syrské AF v té době.

Ve skutečnosti byl rondel a vlajka se 3 hvězdami syrským standardním označením po více než deset let v době, kdy se převážně používaly MiGy-17. Syrské označení se tolikrát měnilo, ale v tomto období mělo 3 hvězdy a na kruhovém červeném vnějším kroužku s černým středem!
Naštěstí byly tyto dva syrské draky důkladně vyfotografovány v roce 1968, a to nejen v černé/bílé.
Verze zobrazené na nálepce AMMO se používaly po 80. letech a před rokem 1961 3 roky!


Obrázek

So if you plan on building a Syrian version have this in mind!
Is this “rivet counting” or “nit picking”? Don’t think so, simply Historic accuracy!

Once again have to add that many weeks ago I did inform AMMO about this, but suspect that all the instructions, decals, art-work has already been completed and the kits are in boxes waiting for modellers. So . . .

Takže pokud plánujete postavit syrskou verzi, mějte to na paměti!
Je to „počítání nýtů“ nebo „vybírání nití“? Nemyslete si to, prostě historická přesnost!

Ještě jednou musím dodat, že před mnoha týdny jsem o tom AMMO informoval, ale mám podezření, že všechny návody, obtisky, výtvarné práce jsou již hotové a stavebnice jsou v krabicích a čekají na modeláře. Tak . . .


Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 10 črc 2023, 11:57
od ya-gabor
Not much really to say here. Photos speak for themselves. The tail pipe and the afterburner / engine assembly. The pipes have some ejector pin marks but they are not serious.
Tady opravdu není moc co říct. Fotky mluví samy za sebe. Koncová trubka a sestava přídavného spalování / motoru. Trubky mají nějaké stopy po vyhazovačích, ale nejsou vážné.

Obrázek

Obrázek

The parts of the afterburner ring and engine turbine stage are designed in a way with location holes so that there is only one and correct way to put them all together.
Díly prstence přídavného spalování a stupně turbíny motoru jsou navrženy tak, aby byly umístěny otvory, takže existuje pouze jeden a správný způsob, jak je všechny poskládat.

Obrázek

The pipe inner walls have the weld lines. A bit heavy I would say but little of it will be visible.
Vnitřní stěny trubky mají svarové linie. Trochu těžké, řekl bych, ale málo z toho bude vidět.

Obrázek

The outer wall of the pipe is detailed in a similar way as on the real aircraft. Mind the gap!!! It is supposed to be there! Do not putty it!
Vnější stěna trubky je zpracována podobným způsobem jako u skutečného letadla. Všimni si mezery!!! Má to tam být! Nelepte to!

Obrázek

Obrázek

Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 11 črc 2023, 08:44
od ya-gabor
There is some confussion about the release of the AMMO MiG-17F kit but also now the price is visible.

To tell the truth, I have no idea what AMMO is doing. I can only go by what they have announced at Moson Show which was that officially the MiG-17F kit will be released in late July / early August. Have no direct connection to them, so the truth is . . .

Had a look at the official AMMO site.

There is contradiction here, since there is a clock there showing a countdown to the release (of the Limited Version) which shows some 34 days to go.
Ohledně vydání stavebnice AMMO MiG-17F panují určité zmatky, ale nyní je vidět i cena.

Abych řekl pravdu, nemám ponětí, co dělá AMMO. Mohu jen vycházet z toho, co oznámili na Moson Show, což bylo, že oficiálně bude kit MiG-17F uveden na trh koncem července / začátkem srpna. Nemají s nimi žádné přímé spojení, takže pravdou je . . .

Podíval jsem se na oficiální stránky AMMO.

Je zde rozpor, protože tam jsou hodiny ukazující odpočítávání do vydání (limitované verze), které ukazuje přibližně 34 dní do konce.


Obrázek

While the Arab version is shown as In Stock and the GDR version as Out of Stock. So . . . 8-[

Zatímco arabská verze je zobrazena jako Na skladě a verze GDR jako Out of Stock. Tak . . .

Obrázek


Obrázek

Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 13 črc 2023, 11:17
od ya-gabor
Just a recommendation for the building of the kit, based on experience.

Shave off surface details at the back of left and right cockpit walls. There are some lines for pipes and wires added on the surface. The problem is that they go back far too long, into the area where the cockpit back wall joins to the sides. It does not seem to be much, but when glued together in the original way and the cockpit tab is inserted into fuselage halves then all those additional thin lines add up and the result is that there will be a gap at the top between the fuselage halves.

Cut off the extra lines and there will be a perfect fit. Do a dry run, mark out with a pencil where the back wall starts and cut off all the “pipes” on the surface after that. They will be under the glued joint line so nothing should be visible of them anyway.

Pouze doporučení pro stavbu stavebnice na základě zkušeností.

Odstraňte detaily povrchu na zadní straně levé a pravé stěny kokpitu. Na povrchu jsou přidány některé čáry pro potrubí a dráty. Problém je v tom, že se vracejí příliš dlouho zpět do oblasti, kde se zadní stěna kokpitu spojuje se stranami. Nezdá se to být mnoho, ale když se slepí původním způsobem a jazýček kokpitu se vloží do polovin trupu, všechny ty další tenké čáry se sečtou a výsledkem je, že nahoře mezi polovinami trupu bude mezera .

Odstřihněte přebytečné čáry a budou perfektně padat. Proveďte suchý chod, tužkou označte místo, kde začíná zadní stěna, a poté odřízněte všechny „trubky“ na povrchu. Budou pod linií lepeného spoje, takže by na nich stejně nemělo být nic vidět.


Obrázek

Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 14 črc 2023, 10:22
od ya-gabor
One simple question.
What is the exact definition and purpose of an aftermarket photoetch set?
When Tim Perry of PP Models from Bristol first introduced photoetch technology parts (back then it was pilot entry ladders) in 1980’s they were meant for detailing, producing parts which would not be possible with traditional technologies like injection moulding. And adding details, lots of very fine details missing on the plastic kits.

Eduard stated many times that they have no intention of correcting mistakes of plastic kits, but more detailing with sets they produce.

Please someone, anyone tell me what on earth these parts are doing??? :? :!: :?: Why they had to be made??? They are just a straight copy of the plastic parts, they don’t add detail, they don’t show something that was missed / forgotten by the plastic maker.

Parts 35 and 36 from the stand point of usefulness are . . .
They are a perfect copy of plastic parts on the surface of the kit. Just have a look at the photo. They add ABSOLUTELY nothing to the kit in terms of detailing / correction / improvement . . . They add only to the overall cost of the photoetch set which let’s be honest is profitable in no way for the modeller but it is for the producer. The two parts are the covers of the MRP antenna (Part 36) and the rotating ARK antenna (Part 35). To add them one would have to sand down completely the perfectly good plastic parts on the surface with a lot of work. Bend the photoetch parts to the exact curvature of the fuselage and then glue them into place.
You end up with exactly the same detail as you had from plastic, that is if one can glue the parts to the surface perfectly and make sure that there are no seams left anywhere at the joint. The minus side of it, most probably the small oval vent right next to the ARK round antenna will be erased completely.

Jedna jednoduchá otázka.
Jaká je přesná definice a účel aftermarket sady fotoleptů?
Když Tim Perry z PP Models z Bristolu v 80. letech poprvé představil díly technologie fotoleptů (tehdy to byly pilotní vstupní žebříky), byly určeny pro detailování, výrobu dílů, které by tradiční technologie, jako je vstřikování, nebyly možné. A přidávání detailů, spousta velmi jemných detailů chybí na plastových stavebnicích.

Eduard mnohokrát prohlásil, že nemají v úmyslu opravovat chyby plastikových stavebnic, ale více detailů u sad, které vyrábí.

Prosím někdo, řekněte mi někdo, co tyhle části proboha dělají??? Proč se musely vyrábět??? Jsou jen přímou kopií plastových dílů, nepřidávají detaily, neukazují něco, co výrobce plastů minul/zapomněl.

Části 35 a 36 z hlediska užitečnosti jsou . . .
Jsou dokonalou kopií plastových dílů na povrchu stavebnice. Stačí se podívat na fotku. Nepřidávají do stavebnice ABSOLUTNĚ nic z hlediska detailů / oprav / vylepšení . . . Přidávají pouze celkové náklady na sadu leptů, což, buďme upřímní, není ziskové v žádném případě pro modeláře, ale pro výrobce. Dvě části jsou kryty MRP antény (část 36) a otočná anténa ARK (část 35). Chcete-li je přidat, museli byste dokonale obrousit plastové části na povrchu s velkou prací. Ohněte díly fotoleptů na přesné zakřivení trupu a poté je přilepte na místo.
Dostanete se k úplně stejnému detailu, jako jste měli z plastu, tedy pokud se podaří díly dokonale přilepit k povrchu a ujistit se, že nikde na spoji nezůstaly žádné švy. Jeho mínusová stránka, pravděpodobně malý oválný průduch hned vedle kulaté antény ARK, bude zcela vymazána.


Obrázek


Speaking of the MRP and ARK antennas, in most cases they were left unpainted so that the innards would be visible under the covering plexy glass window. Now this would have been something more interesting and a big help to the modeller if it was made from photoetch. But of course then one would need perfectly curved transparent parts as well. Also important to note that the MRP has a double window arrangement.

I am just a primitive stupid modeller to understand the reasons behind this two parts. Please someone tell me! I am sure there are real experts out there who know the answer for this.

Když už jsme u antén MRP a ARK, ve většině případů byly ponechány bez nátěru, aby pod krycím plexi sklem byly vidět vnitřnosti. Teď by to bylo o něco zajímavější a pro modeláře velká pomoc, kdyby to bylo vyrobeno z leptu. Ale pak by člověk samozřejmě potřeboval i dokonale zakřivené průhledné části. Je také důležité poznamenat, že MRP má uspořádání dvojitých oken.

Jsem jen primitivní hloupý modelář, abych pochopil důvody těchto dvou dílů. Prosím, řekněte mi to někdo! Jsem si jist, že existují skuteční odborníci, kteří na to znají odpověď.


Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 15 črc 2023, 10:39
od ya-gabor
Taking a closer look at the ejection seat in the AMMO kit. It is the “Curtain” type seat (as the Russian official documents identify it). The sad news for those who want to build some of the early MiG-17F versions which still had the original “Ejection Seat” type which was exactly the same as the one in MiG-15’s is that you will have to source somewhere this seat. The kit provides only the later “Curtain” version. The Curtain refers to the “Face Curtain” on top of the headrest and the seat is very different in every way from the earlier MiG-15 seat. In fact only the basic steel beams of the frame are retained everything else was changed.

The kit seat builds up from 9 different parts. The AMMO photoetch included in the kit provides the shoulder straps as additional parts. Overall it looks right given the scale and detailing of the kit.

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Obrázek

Při bližším pohledu na vystřelovací sedadlo v sadě AMMO. Jedná se o sedadlo typu „Curtain“ (jak je identifikováno v ruských oficiálních dokumentech). Smutnou zprávou pro ty, kteří chtějí postavit některé z raných verzí MiGu-17F, které měly ještě původní typ „Ejection Seat“, který byl úplně stejný jako ten v MiGu-15, je, že toto sedadlo budete muset někde sehnat. Sada poskytuje pouze pozdější verzi „Curtain“. Závěs odkazuje na „obličejový závěs“ na horní straně opěrky hlavy a sedadlo je ve všech směrech velmi odlišné od dřívějšího sedadla MiG-15. Ve skutečnosti zůstaly zachovány pouze základní ocelové nosníky rámu, vše ostatní bylo změněno.

Sedák sady se skládá z 9 různých částí. Fotolepty AMMO, které jsou součástí sady, poskytuje ramenní popruhy jako další díly. Celkově to vypadá správně vzhledem k měřítku a detailům sady.


Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 15 črc 2023, 11:27
od jenda58
Třeba tato od Eduardu?
MiG-15 ED648628.jpg

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 15 črc 2023, 12:30
od ya-gabor
Ahoj Jedna 58!

That could be an option for the early MiG-17F’s or many other manufacturers who make the seat separately.
There is one thing from that set which I would love to use in the MiG-17F build. It is the photoetch steel straps. The MiG-15 version has the correct strap pattern seen on most MiG-17 versions!!! The buckle and the manual harness release has to be corrected, but the straps have the right pattern!

Eduard did issue a separate set of Steel straps for exactly the AMMO MiG-17F kit but the pattern is wrong and the buckle is also wrong. So If I had to choose I rather get the MiG-15 version and do a little conversion on it.

To by mohla být možnost pro rané MiGy-17F nebo mnoho dalších výrobců, kteří vyrábějí sedadlo samostatně.
Z této sady je jedna věc, kterou bych rád použil při stavbě MiGu-17F. Jedná se o řemínky z fotoleptané oceli. Verze MiG-15 má správný vzor popruhu, jaký je vidět na většině verzí MiG-17!!! Spona a ruční rozepínání popruhů musí být opraveny, ale popruhy mají správný vzor!

Eduard sice vydal samostatnou sadu ocelových řemínků přesně pro AMMO MiG-17F, ale vzor je špatný a přezka je také špatná. Takže kdybych si měl vybrat, raději si vezmu verzi MiG-15 a udělám na ní malou konverzi.


Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 16 črc 2023, 09:20
od ya-gabor
Here are the wheels in the new AMMO MiG-17F kit. They build up from two halves and have both raised and engraved detailing. The wheels are shown under weight, with slight bulge on sides and a “flat spot” to make them look more authentic.
Zde jsou kola v novém kitu AMMO MiG-17F. Skládají se ze dvou polovin a mají vyvýšené a vyryté detaily. Kola jsou zobrazena pod hmotností, s mírným vyboulením po stranách a „plochým místem“, aby vypadala autentičtěji.

Obrázek

Building them is not a rocket science. Did some sanding and polishing and they are ready for paint.
Jejich stavba není žádná raketová věda. Provedli nějaké broušení a leštění a jsou připraveni k lakování.

Obrázek

The actuality of bringing here the wheels is made by last weeks announcement of resin (or 3D print) sets especially for the AMMO kit.
Skutečnost, že se sem kola dostala, je způsobena oznámením posledních týdnů resinových (nebo 3D tiskových) sad speciálně pro stavebnici AMMO.

Obrázek

Best regards
Gabor

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 16 črc 2023, 22:02
od jfb
ya-gabor píše:

Jedna jednoduchá otázka.
Jaká je přesná definice a účel aftermarket sady fotoleptů?
Když Tim Perry z PP Models z Bristolu v 80. letech poprvé představil díly technologie fotoleptů (tehdy to byly pilotní vstupní žebříky), byly určeny pro detailování, výrobu dílů, které by tradiční technologie, jako je vstřikování, nebyly možné. A přidávání detailů, spousta velmi jemných detailů chybí na plastových stavebnicích.

Eduard mnohokrát prohlásil, že nemají v úmyslu opravovat chyby plastikových stavebnic, ale více detailů u sad, které vyrábí.

Prosím někdo, řekněte mi někdo, co tyhle části proboha dělají??? Proč se musely vyrábět??? Jsou jen přímou kopií plastových dílů, nepřidávají detaily, neukazují něco, co výrobce plastů minul/zapomněl.

Části 35 a 36 z hlediska užitečnosti jsou . . .
Jsou dokonalou kopií plastových dílů na povrchu stavebnice. Stačí se podívat na fotku. Nepřidávají do stavebnice ABSOLUTNĚ nic z hlediska detailů / oprav / vylepšení . . . Přidávají pouze celkové náklady na sadu leptů, což, buďme upřímní, není ziskové v žádném případě pro modeláře, ale pro výrobce. Dvě části jsou kryty MRP antény (část 36) a otočná anténa ARK (část 35). Chcete-li je přidat, museli byste dokonale obrousit plastové části na povrchu s velkou prací. Ohněte díly fotoleptů na přesné zakřivení trupu a poté je přilepte na místo.
Dostanete se k úplně stejnému detailu, jako jste měli z plastu, tedy pokud se podaří díly dokonale přilepit k povrchu a ujistit se, že nikde na spoji nezůstaly žádné švy. Jeho mínusová stránka, pravděpodobně malý oválný průduch hned vedle kulaté antény ARK, bude zcela vymazána.


Obrázek


Speaking of the MRP and ARK antennas, in most cases they were left unpainted so that the innards would be visible under the covering plexy glass window. Now this would have been something more interesting and a big help to the modeller if it was made from photoetch. But of course then one would need perfectly curved transparent parts as well. Also important to note that the MRP has a double window arrangement.

I am just a primitive stupid modeller to understand the reasons behind this two parts. Please someone tell me! I am sure there are real experts out there who know the answer for this.

Když už jsme u antén MRP a ARK, ve většině případů byly ponechány bez nátěru, aby pod krycím plexi sklem byly vidět vnitřnosti. Teď by to bylo o něco zajímavější a pro modeláře velká pomoc, kdyby to bylo vyrobeno z leptu. Ale pak by člověk samozřejmě potřeboval i dokonale zakřivené průhledné části. Je také důležité poznamenat, že MRP má uspořádání dvojitých oken.

Jsem jen primitivní hloupý modelář, abych pochopil důvody těchto dvou dílů. Prosím, řekněte mi to někdo! Jsem si jist, že existují skuteční odborníci, kteří na to znají odpověď.


Best regards
Gabor


Podobné díly dělá Eduard často pro případ většího poškození těchto detailů při lepení a začišťování. IMHO je to dost užitečné.

Re: MiG-17

PříspěvekNapsal: 17 črc 2023, 13:02
od jenda58
Ahoj Gabore.
Můžeš napsat, jak je na tom model s geometrií, respektive co se úhlů křídla a ocasních ploch týká? A jak vypadá náběžná hrana křídla?